تشکیل وزارتخانه جدید «انرژی، صنعت و منابع معدنی» در عربستان

تشکیل وزارتخانه جدید «انرژی، صنعت و منابع معدنی» در عربستان
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عربستان سعودی در چهارچوب اجرای برنامه اصلاح ساختار اقتصادی کشور و خارج کردن آن از تک قطبی بودن به جای وزارت نفت، وزارتخانه جدیدی بنام وزارت «انرژی،

آگهی

عربستان سعودی در چهارچوب اجرای برنامه اصلاح ساختار اقتصادی کشور و خارج کردن آن از تک قطبی بودن به جای وزارت نفت، وزارتخانه جدیدی بنام وزارت «انرژی، صنعت و منابع معدنی» تشکیل داده و خالد الفالح مدیر عامل شرکت نفتی آرامکو برای تصدی این وزارت خانه تعیین شده است.

بدین ترتیب علی النعیمی بعد از بیش از دو دهه اداره وزارت نفت عربستان سعودی از پست خود کنار رفت.

گرایام گریفیس، کارشناس شرکت «کنترل ریسک» می گوید: «اعتقاد دارم خالد الفالح از جمله طرفداران سیاست تولید نفت عربستان است که علی النعیمی آنرا تبیین کرده بود، وی این سیاست را ادامه خواهد داد.»

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان سعودی حدود دو هفته پیش از برنامه جامع استراتژیک کشور برای مقابله با سقوط قیمت نفت و خارج کردن اقتصاد کشور از تک قطبی بودن و وابستگی شدید به صادرات طلای سیاه پرده برداشت. در این برنامه افزایش درآمد غیرنفتی عربستان با بهره برداری از منابع مختلف پیش بینی شده است.

فروش ۵ درصد از سهام شرکت «آرامکو»، یکی از بزرگترین شرکتهای نفتی دنیا از دیگر تدابیر برنامه جامع شاهزاده محمد بن سلمان است.

کارشناس شرکت «کنترل ریسک» در ادامه می گوید: «نام وزارت انرژی، صنعت و منابع معدنی وسعت این وزارتخانه را نشان می دهد. خالد الفالح باید در زمینه سیاستهای انرژی از برق گرفته تا نفت و بخشهای دیگر هماهنگی ایجاد کند.»

آقای الفالح با انتشار بیانیه ای از عدم تغییر در سیاستهای نفتی کشور خبر داده است. هدف ریاض از سیاست کنونی تولید نفت حفظ سهم خود از بازار است. در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد درآمد عربستان سعودی از صنعت نفت این کشور تامین می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده