زندگی بیش از یک میلیون تحت تاثیر زمین لرزه در اکوادور

زندگی بیش از یک میلیون تحت تاثیر زمین لرزه در اکوادور
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مناطقی از اوکوادور که در اثر زمین لرزه تخریب شده اند به مرکز کمک های دولتی و بین المللی تبدیل شده است. شهر مانتا یکی از مناطقی است که در اثر زمین

آگهی

مناطقی از اوکوادور که در اثر زمین لرزه تخریب شده اند به مرکز کمک های دولتی و بین المللی تبدیل شده است.
شهر مانتا یکی از مناطقی است که در اثر زمین لرزه آسیب های جدی دیده است. در مرکز این شهر بیشترین خسارتها را می توان دید و تقریبا هیچ ساختمانی بدون آسیب باقی نمانده است. این شهر که بیشترین آمار قربانیان را دارد تقریبا خالی به منطقه ای خالی از سکنه تبدیل شده است. در حال حاضر تنها آتش نشانان، نیروهای نظامی و شهروندانی که اینجا ساکن بوده اند اجازه ورود دارند.
مونیکا پینا، خبرنگار یورونیوز نیز اجازه یافت تا از نزدیک شاهد عملیات پاکسازی و امدادرسانی باشد.

او می گوید: «در مرکز مانتا هستیم. اینجا بیشترین آثار تخریب ناشی از زمین لرزه را می توان دید. تقریبا تمام ساختمان ها به طور جدی آسیب دیده و یا تخریب شده اند. پشت سر من یک کتابفروشی بوده که بیشترین کشته شدگان در همینجا زیر آوار ماندند. نیروهای امداد می گویند ۹۲ نفر در اینجا کشته شده اند و تنها ۳۱ نفر نجات یافته اند.»

به گفته مقام های محلی، سطح تخریب خانه ها و زیرساختهای اصلی شهری بین ۳۰ تا ۹۰ درصد بوده است. نیروهای نظامی که در محل مستقر هستند تلاش می کنند تا جلوی غارت را از سوی افرادی که برای جمع آوری باقی مانده وسایل خانه هایشان به اینجا آمده اند، بگیرند.

یکی از شهروندان می گوید: « به ما اجازه داده اند تا به خانه مان بیاییم و اگر چیزی از وسایلمان باقی مانده با خود ببریم. دیروز به اینجا آمدیم و امروز باید برگردیم.»

آمار کشته شدگان به طور رسمی ۶۶۰ نفر ذکر شده است که البته ۲۰ نفر نیز همچنان ناپدید هستند و ۴ هزار و ۶۰۵ نفر نیز شمار مجروحان است. در حال حاضر اولین مرحله از کمک های اضطراری به پایان رسیده و مرحله دوم که شامل کمک های انسانی است آغاز شده است.

ریکاردو پناهرا، مدیر دفتر شرایط اضطراری ملی می گوید: «ما در مرحله تامین امنیت سرپناه های موقت برای ساکنان منطقه هستیم تا بتوانیم شرایط لازم برای زندگی افرادی را که خانه هایشان را از دست داده اند، فراهم کنیم.»

مقام های رسمی اکوادور تخمین می زنند که زمین لرزه زندگی بیش از ۱.۲ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده داست که از این تعداد ۵۲۰ هزار نفر در استان منابی زندگی می کرده اند. حدود ۳۰ هزار نفر در پناهگاه ها جای گرفته اند اما هنوز تعداد زیادی در اطراف خانه هایشان و در خیابان به سر می برند. بسیاری از پارک های محلی نیز به محل سکونت افراد تبدیل شده است.

زمین لرزه ۷.۸ ریشتری روز ۱۶ آوریل در اکوادور از نظر شدت به عنوان سومین زمین لرزه پر قدرت در تاریخ این کشور ثبت شده است. این زمین لرزه بخش های ساحلی و شمال غربی کشور را لرزاند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردان مسلح در اکوادور هنگام پخش زنده به تلویزیون حمله کردند

شورش در زندان‌های اکوادور؛ زندانیان همه ۵۷ گروگان‌ خود را آزاد کردند

زنی که در اکوادور به دلیل سکته مغزی «مرده بود» هنگام تشییع زنده شد