چراغ سبز اتحادیه اروپا به لغو ویزای شنگن برای شهروندان ترکیه

چراغ سبز اتحادیه اروپا به لغو ویزای شنگن برای شهروندان ترکیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با وجود مخالفت بعضی از کشورهای اروپایی، کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که با ورود آزادانه شهروندان ترکیه ای به کشورهای شنگن موافق است. مقامهای

آگهی

با وجود مخالفت بعضی از کشورهای اروپایی، کمیسیون اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که با ورود آزادانه شهروندان ترکیه ای به کشورهای شنگن موافق است. مقامهای کمیسیون اروپا گفتند که این توصیه را به پارلمان اروپا ارائه خواهند کرد. پس از تصویب پارلمان اروپا و تصویب در کشورهای عضو اتحادیه اروپا این قانون از حدود دو ماه دیگر اجرایی شود.
یکی از شرایط سفر بدون ویزا برای شهروندان ترکیه ای، داشتن گذرنامه حاوی اطلاعات بیومتریک از جمله اثر انگشت است.

فرانس تیمرمانس، معاون رئیس کمیسیون اروپا گفت: «می خواهم روشن صحبت کنم. بقیه معیارها چالشی و مهم هستند و به عزم سیاسی ترکیه نیاز دارند. این کشور باید به تعهداتی که در ۱۸ مارس به انجام آنها متعهد شد پایبند باشد. ما پیشنهادمان را به پارلمان اروپا اعلام می کنیم و با توجه به اقداماتی که دولت ترکیه انجام می دهد، تا پایان ژوئن تصمیم گیری درباره این موضوع ممکن می شود.»

تسریع بررسی درخواست ترکیه برای لغو ویزای شنگن بخشی از توافقنامه بین دولت این کشور و اتحادیه اروپا بر سر مهاجران سوری بود. بر اساس این توافقنامه ترکیه پذیرفت که همه مهاجران غیرقانونی را که از اول فروردین از ترکیه به جزایر یونان رفته بودند و درخواست پناهندگی آنها رد شده بود، بپذیرد. از طرفی به ازای هر یک پناهجوی سوری که به ترکیه بازگردانده می شود، اتحادیه اروپا باید یک پناهجوی سوریه ای را که در ترکیه با درخواست پناهندگیش موافقت شده است، اسکان دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگهداری از پناهجویان غیرقانونی در ازای لغو ویزا برای شهروندان ترکیه

گزارش جدید اتحادیه اروپا درباره «آینده عضویت ترکیه»؛ متاثر از طرفداری اردوغان از حماس؟

اردوغان در گفتگو با فن در لاین بر لزوم «عضویت کامل ترکیه در اتحادیه اروپا» تاکید کرد