رویکرد سختگیرانه فرانسه نسبت به پیمان تجارت آزاد با ایالات متحده آمریکا

رویکرد سختگیرانه فرانسه نسبت به پیمان تجارت آزاد با ایالات متحده آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسه با اتخاذ رویکردی سختگیرانه می گوید در مذاکرات پیمان تجارت آزاد میان اروپا و ایالات متحده آمریکا به اصول اساسی خود پایبند است. رئیس جمهوری

آگهی

فرانسه با اتخاذ رویکردی سختگیرانه می گوید در مذاکرات پیمان تجارت آزاد میان اروپا و ایالات متحده آمریکا به اصول اساسی خود پایبند است.

رئیس جمهوری فرانسه می گوید فرانسه در این مرحله نمی تواند این توافق را بپذیرد زیرا تجارت آزاد بدون قواعد قابل قبول نیست. به نظر می رسد با این رویکرد فرانسه رسیدن به توافقی سریع در این ارتباط بیش از پیش دشوار باشد.

فرنسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه روز سه شنبه در واکنشی به این پیمان تجاری گفت: «ما در ارتباط با مذاکرات پیمان تجاری بین المللی، اصولمان را مشخص کرده ایم. من به هنجارهای بهداشتی، غذایی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی تاکید کرده ام. ما هیچ گونه سازشی را بخاطر اصول اساسی مان، بخاطر کشاورزی مان، فرهنگ مان یا بخاطر اقدام متقابل و دسترسی به بازارهای عمومی نخواهیم پذیرفت.»

پیمان تجارت آزاد ماورای آتلانتیک خواستار حذف موانع بازرگانی و نظارتی در هر دو سوی اقیانوس اطلس برای ایجاد یک منطقه وسیع تجارت آزاد است.

با این حال سازمان غیر دولتی صلح سبز روز دوشنبه اسناد محرمانه مذاکرات میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده را منتشر کرد که نشان می دهد در این مذاکرات سلامت انسان ها و محیط زیست در نظر گرفته نشده است.

انتشار این اسناد روند مذاکرات میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا را با التهاب روبرو کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صلح سبز، اسناد محرمانه تجارت آزاد اروپا و ایالات متحده را منتشر کرد

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد