جنجال پیرامون سخنان شهردار سابق لندن در مورد حمایت هیتلر از صهیونیسم

جنجال پیرامون سخنان شهردار سابق لندن در مورد حمایت هیتلر از صهیونیسم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا از صدور یک دستورعمل جدید در این حزب خبر داد. در این دستورعمل قرار است تمام اشکال نژادپرستی از جمله یهودی ستیزی

آگهی

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا از صدور یک دستورعمل جدید در این حزب خبر داد. در این دستورعمل قرار است تمام اشکال نژادپرستی از جمله یهودی ستیزی ممنوع شود. تصمیم رهبر حزب کارگر در واکنش به اعتراضات صورت گرفته به سخنان جنجالی کن لوینگستون، متحد نزدیک وی صورت می گیرد.

I would like to make it very clear that we do not tolerate anti-Semitism in any form within the Labour Partyhttps://t.co/rb7c4Ffg0S

— Jeremy Corbyn MP (@jeremycorbyn) April 28, 2016

کن لوینگستون که بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ شهردار لندن بود، در سخنان خود از آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی به عنوان حامی صهیونیسم نام برده بود. او موضع آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی در سال ۱۹۳۲ مبنی بر لزوم مهاجرت یهودیان به فلسطین را به مثابه «حمایت از صهیونیسم» ارزیابی کرده بود.

کن لوینگستون با وجود اعتراض های صورت گرفته روز شنبه در برابر اصرار یک مجری رادیویی حاضر نشد بابت سخنانش ابراز تأسف کند.

کن لوینگستون گفت: «من حاضر به عذرخواهی به خاطر بیان حقیقت نیستم.»

.MichaelLCrick</a> to Ken Livingstone: “Are you willing to say, here and now, I’m sorry for mentioning Hitler?”<a href="https://t.co/V11gAydEQc">https://t.co/V11gAydEQc</a></p>&mdash; Channel 4 News (Channel4News) April 30, 2016

ایزاک هرزوگ، رهبر حزب کارگر اسرائیل ضمن اعتراض به سخنان کن لوینگستون در نامه ای از همتای بریتانیایی خود برای بازدید از موزه ملی هولوکاست در اسرائیل دعوت به عمل آورد.

پافشاری کن لوینگستون بر موضع خود اعتراض برخی از اعضای حزب کارگر بریتانیا را نیز برانگیخته است. جان مَن، یکی از نمایندگان پارلمان بریتانیا از حزب کارگر روز پنجشنبه در برابر دوربین های خبرنگاران به وی اعتراض کرده بود. عضویت کن لوینگستون در حزب کارگر از روز پنجشنبه به حالت تعلیق در آمده است.

با این حال، شهردار سابق لندن در دفاع از سخنانش به اتخاذ موضعی مشابه از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اشاره می کند. نخست وزیر اسرائیل در سخنانی مشابه در کنگره جهانی صهیونیسم گفته بود که اعتقاد دارد آدولف هیتلر به دنبال نابودی یهودیان نبوده و تنها قصد اخراج آنها را داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد