سوریه؛ اعلام آتش بس موضعی با وجود ادامه کشتار غیرنظامیان

سوریه؛ اعلام آتش بس موضعی با وجود ادامه کشتار غیرنظامیان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شهر حلب همچنان زیر حملات هوایی ارتش سوریه و متحدانش قرار دارد. بنا به گزارشها، علاوه بر بیمارستانی که روز چهارشنبه بمباران شد، روز پنج شنبه درمانگاه

آگهی

شهر حلب همچنان زیر حملات هوایی ارتش سوریه و متحدانش قرار دارد. بنا به گزارشها، علاوه بر بیمارستانی که روز چهارشنبه بمباران شد، روز پنج شنبه درمانگاه دیگری هدف حمله نیروهای وفادار به بشار اسد قرار گرفت، و حملات روز جمعه نیز تلفات زیادی به جا گذاشته است.

به گزارش «سازمان پزشکان بدون مرز»، شمار قربانیان حمله به بیمارستان حلب به ۵۰ نفر رسیده است. همچنین، بر اثر حملات هوایی روزهای اخیر به بخشهایی از حلب که در کنترل مخالفان قرار دارد حدود ۲۵۰ نفر کشته شده اند.

ابن در حالی است که، ارتش سوریه با صدور بیانیه ای از آتش بس موضعی و موقت در بخش هایی از لاذقیه و دمشق خبر داده است. بر اساس این بیانیه، آتش بس به مدت ۲۴ ساعت در شرق دمشق و ۷۲ ساعت در شمال لاذقیه اجرا می شود. در بیانیه ارتش اشاره ای به آتش بس در حلب نشده است.

از سوی دیگر، روپرت کالویل، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل، از اعضای شورای امنیت به دلیل قصور در برقراری صلح به شدت انتقاد کرده است. به گفته او، «قصور مستمر شورای امنیت در ارجاع دادن پرونده سوریه به دادگاه بین المللی جنایات جنگی از شرم آورترین نمونه های سیاست بازی است. به دید بسیاری از مردم، قدرتهای بزرگ شریک جرم کشتار صدها هزار انسان و آوارگی میلیونها نفر دیگرند.»

در همین حال، به گزارش یک شبکه تلویزیونی طرفدار اسد، جنگنده های روسیه که تاکنون به حملات هوایی و بمباران مناطق تحت کنترل مخالفان دولت سوریه مشغول بوده اند، ۲۶ بسته حاوی کمکهای غذایی نیز برای جنگزدگان پرتاب کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل: آمریکا و روسیه به ترک مخاصمه در سوریه کمک کنند

سازمان ملل با توافق ترکیه و اتحادیه اروپا مخالف نیست

دور جدید حملات هوایی در حلب ۳۱ کشته بر جای گذاشت