ژنو خواستۀ دولت ترکیه برای حذف یک عکس را رد کرد

ژنو خواستۀ دولت ترکیه برای حذف یک عکس را رد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات شهر ژنو تقاضای دولت ترکیه برای حذف یکی از عکس های به نمایش گذاشته شده در میدان ناسیون در مقابل مقر سازمان ملل را رد کردند. این عکس که در جریان

آگهی

مقامات شهر ژنو تقاضای دولت ترکیه برای حذف یکی از عکس های به نمایش گذاشته شده در میدان ناسیون در مقابل مقر سازمان ملل را رد کردند. این عکس که در جریان یک تجمع اعتراضی علیه دولت ترکیه در ژنو گرفته شده، به موضوع کشته شدن برکین الوان، نوجوان ترک توسط پلیس استانبول می پردازد.

LA photo du jour qui fait enrager Erdogan celle de l'enfant mortellement blessé #Berkinelvan à Genève par Demir Abi pic.twitter.com/CoLpugmCFO

— Alexandra De Corato (@AlexDeCorato) 26 avril 2016

دمیر سونمز، صاحب این اثر می گوید: «من از این اقدام دولت ترکیه شوکه شده ام اما در عین حال تعجب نمی کنم چرا که آقای اردوغان و دولت او اصلا نمی توانند آزادی بیان و آزادی گردش اطلاعات را تحمل کنند.»

مقامات این شهر می گویند احترام به آزادی بیان یکی از ارزش هایی است که سوییس به آن پایبند است. گیوم بارازونه، مشاور ارشد شورای شهر ژنو و معاون شهردار می گوید: « شهر ما در برابر هیچ فشاری از سوی هیچ کشوری در این مورد کوتاه نمی آید. ژنو و سوییس شهر و کشوری هستند که آزادی بیان در آن یک اصل است. از همین رو، شورای شهر ژنو ادامۀ این نمایشگاه را تایید می کند و این عکس به هیچ وجه از نمایشگاه بیرون کشیده نمی شود.»

در عکس مورد نظر پلاکاردی دیده می شود که به روی آن و در کنار تصویر برکین الوین ۱۴ ساله جمله ای با مضمون «پلیس ترکیه مرا به دستور نخست وزیر به قتل رساند» نوشته شده است. برکین الوین در سال ۲۰۱۳ در نتیجۀ اصابت گاز اشک آور به سرش و پس از نزدیک به ۱۰ ماه کما درگذشت.

در این نمایشگاه ۵۸ عکس با موضوع تجمعات اعتراضی در مقابل ساختمان سازمان ملل در ژنو به نمایش درآمده است.

این تصمیم مقامات ژنو برای عدم اجرای خواستۀ دولت اردوغان با صدور مجوز از سوی دولت آلمان برای رسیدگی به شکایت رئیس جمهوری ترکیه علیه یک بازیگر طنز آلمانی همزمان شده است. رجب طیب اردوغان از این بازیگر که در یک برنامۀ تلویزیونی اقدام به خواندن یک شعر طنز در مورد وی کرده، شکایت کرده است. دولت ترکیه می گوید این بازیگر رئیس جمهوری این کشور را مورد اهانت قرار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوئیس در پی بحث‌های مرتبط با جنگ اوکراین سیاست بی‌طرفی خود را به همه‌پرسی می‌گذارد

سوئیسی‌ها در یک همه‌پرسی به افزایش میزان مستمری بازنشستگی رای دادند

پناهجوی ایرانی که در سوئیس با تبر مسافران قطار را گروگان گرفته بود توسط پلیس کشته شد