نخست وزیر صربستان پیروز انتخابات زودهنگام شد

نخست وزیر صربستان پیروز انتخابات زودهنگام شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

الکساندر ووجیج، نخست وزیر صربستان در راس حزب پیشرو توانست نتیجۀ انتخابات زودهنگام پارلمان این کشور را از آن خود کند. در این انتخابات که روز یکشنبه

آگهی

الکساندر ووجیج، نخست وزیر صربستان در راس حزب پیشرو توانست نتیجۀ انتخابات زودهنگام پارلمان این کشور را از آن خود کند. در این انتخابات که روز یکشنبه برگزار شد، حزب پیشرو به بیش از ۵۰ درصد آرا دست یافت و در صدر احزاب پیروز این انتخابات قرار گرفت.

این پیروزی به الکساندر ووجیج امکان می دهد سیاست های نزدیکی به اتحادیۀ اروپا را با قدرت بیشتری ادامه بدهد.

وی به هنگام ایراد نطق پیروزی خود گفت: «نتایج انتخابات امروز نشانۀ حمایت از دموکراسی قوی ما، اصلاحات و سیاست ادغام در اروپاست. ما به خودمان و دنیا نشان دادیم که صربستان برای رسیدن به آینده ای بهتر متحد است.»

حزب راست گرای افراطی صربستان به رهبری واییسلاو ششل که از مخالفان سرسخت پیوستن به اتحادیۀ اروپاست در این انتخابات با فاصلۀ زیاد و تنها با کسب هفت درصد از آرا در جای سوم و بعد از حزب سوسیالیست این کشور قرار بگیرد. این حزب توانسته است هفت درصد از آرا را از آن خود کند و به پارلمان راه یابد.

حزب سوسیالیست صربستان نیز با وجود آنکه به رتبۀ دوم در این انتخابات دست یافته و بیش از ۱۲ درصد آرا را از آن خود کرده اما در مقایسه با دور پیشین انتخابات پارلمانی صربستان نتیجۀ ضعیف تری را به ثبت رسانده است. این حزب از متحدان الکساندار ووجیج است و در کنار نخست وزیر صربستان خواهان پیوستن این کشور به اتحادیۀ اروپاست.

مجلس صربستان ۲۵۰ کرسی دارد و حزب پیشرو به رهبری نخست وزیر این کشور توانسته است بیش از نیمی از کرسی های این پارلمان را از آن خود کند. دور جدید انتخابات پارلمانی صربستان قرار بود در ماه مارس ۲۰۱۸ برگزار شود اما در پی انحلال پارلمان این کشور به دستور الکساندر ووجیج این انتخابات به روز بیست و چهارم آوریل موکول شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجمع هزاران نفری معترضان در بلگراد؛ مسکو: تحریک به ناآرامی‌ها در صربستان از خارج صورت می‌گیرد

انتخابات صربستان زیر سایه تورم، خشونت و شکل‌گیری ائتلاف اپوزیسیون جدید برگزار شد

رئیس جمهوری صربستان «برای به تعویض انداختن عادی‌سازی روابط با کوزوو» پارلمان را منحل کرد