نیروهای امنیتی افغانستان حمله طالبان به قندوز را دفع کردند

نیروهای امنیتی افغانستان حمله طالبان به قندوز را دفع کردند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نیروهای امنیتی افغانستان روز جمعه پس از ساعت‌ها درگیری سنگین با جنگجویان طالبان در شهر قندوز، توانستند شورشیان مسلح را به عقب برانند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اسدالله عمرخیل، والی قندوز با قرائت یک بیانیه ویدیویی، گفته است که درگیری با طالبان در حومه شهر قندوز و شش ولسوالی این ولایت صورت گرفته است. آقای عمرخیل درباره عملیات نیروهای دولتی گفت: خوشبختانه طالبان شکست خوردند. سی نفر از جنگجویان طالبان کشته و بیست نفر از آن‌‌ها زخمی شدند.

بنا به اعلام مقام‌های محلی، وضعیت شهر قندوز از نظر امنیتی هم‌اکنون عادی است. فتح‌الدین ق، یکی از اهالی ولایت قندوز صبح جمعه به یورونیوز فارسی گفت که از دو روز گذشته درگیری‌های سنگینی میان دولت افغانستان و طالبان در مناطق کنم خورد و کنم کلان این ولایت در جریان است.

طالبان در ماه اکتبر سال گذشته توانستند به مدت چند روز کنترل قندوز را به دست بگیرند؛ اشغال این شهر استراتژیک، بزرگترین پیروزی این گروه از سال ۲۰۰۱ به بعد به شمار می رود.

امارات اسلامی افغانستان، روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای آغاز حملات خود در فصل جدید را اعلام کرد. این در حالی است که دولت افغانستان و متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی آن می‌کوشند تا مذاکرات صلح با این گروه را بار دیگر از سربگیرند.

روز جمعه همچنین وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد بیش از ۴۰ نفر از اعضای داعش در حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی در ولایت ننگرهار در شرق این کشور کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد

سازمان ملل اعدام‌های در ملاءعام افغانستان را به شدت محکوم کرد