رئیس جمهوری پیشین آرژانتین بار دیگر ادعای پولشویی و فساد مالی را رد کرد

رئیس جمهوری پیشین آرژانتین بار دیگر ادعای پولشویی و فساد مالی را رد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کریستینا فرناندز کیرشنر، رئیس جمهوری پیشین آرژانتین روز چهارشنبه در دادگاه این کشور حاضر شد و بار دیگر ادعای تقلب و پولشویی در دوران زمامداریش را رد

آگهی

کریستینا فرناندز کیرشنر، رئیس جمهوری پیشین آرژانتین روز چهارشنبه در دادگاه این کشور حاضر شد و بار دیگر ادعای تقلب و پولشویی در دوران زمامداریش را رد کرد. او در مقابل، دولت کنونی این کشور را به داشتن انگیزه های سیاسی و تلاش برای پرونده سازی علیه خود متهم کرد.

خانم فرناندز کیرشنر پس از آن در جمع ده ها هزار نفر از طرفدار خود که در برابر دادگاه فدرال تجمع کرده بودند حاضر شد. او در سخنان خود تلویحا به اتهاماتی اشاره کرد که پس از انتشار «اسناد پاناما» متوجه مائوریسیو ماکری، رئیس جمهوری کنونی آرژانتین شده است.

او گفت: «فقط این را تصور کنید که در دوران دولت من، آنها وقتشان را برای جستجو برای پیگیری پولهای همسرم کیرشنر صرف کرده اند و درنهایت در پایان این تحقیقات، نام ماکری را یافته اند.»

رسیدگی به این پرونده مالی از سه سال پیش آغاز شده است. در سال ۲۰۱۳ میلادی خبرنگاران آرژانتینی از یک شبکه فساد و پولشویی پرده برداشتند که در اطراف نستور کیرشنر و همسرش کریستینا فرناندز کیرشنر، دو رئیس جمهوری سابق آرژانتین در دوران زمامداری دوازده ساله شان شکل گرفته بود.

بنا بر اعلام دادستان آرژانتین این زوج رئیس جمهور، به کمک یک تاجر بودجه کشورشان را به خارج از مرزها منتقل کرده و تنها در نوادا به کمک شرکتهای صوری، اقدام به پولشویی مبلغ ۶۵ میلیون دلار کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طرح رئیس جمهوری آرژانتین برای مهار تورم ۲۰۰ درصدی؛ مخالفان با پلیس درگیر شدند

آرژانتین به بریکس نمی‌پیوندد؛ خاویر میلی: کمونیست‌ها به آزادی و دموکراسی اعتقاد ندارند

فرمان تازه رئیس‌جمهور آرژانتین برای لغو مقررات اقتصادی؛ هزاران تن در بوئنوس آیرس دست به تظاهرات زدند