در خبرها آمده بود...

در خبرها آمده بود...
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هر جمعه، خبرنگاران زبانهای مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی

آگهی

هر جمعه، خبرنگاران زبانهای مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی منعکس نشده اند.

دست دادن یا ندادن؟ موضوع داغ رسانه های سوئیس

موضوع امتناع دو برادر مسلمان اهل سوریه از دست دادن با همکلاسیهای دختر خود در سوئیس تبدیل به موضوع داغ رسانه ای و سیاسی سوئیس شده است. پس از این که مسئولان مدرسه محل تحصیل این دو برادر، با امتناع آنها از دست دادن با معلمهای زن و همکلاسیهای دختر مخالفتی نکرد، مقامهای دولتی وارد عمل شدند و از این اقدام مسئولان مدرسه انتقاد کردند.

در سوئیس دست دادن دانش آموزان با معلمان یک سنت محسوب می شود و منتقدان می گویند، دست ندادن با معلمان و دانش آموزان جنس مخالف، بی احترامی به سنتهای سوئیس محسوب می شود.

Swiss split over Muslim students' 'handshake' storm https://t.co/k6XBgJtnmg

— CNBC (@CNBC) April 6, 2016

پرونده قتلی که برای متهم ایجاد شغل کرد

رافائلو سولچیتو، که از اتهام قتل مردیت کرچر تبرئه شده است، توانسته از تجربیات خود در این پرونده به طور مفیدی استفاده کند. او حالا به عنوان کارشناس جنایی در یک شبکه تلویزیونی ایتالیایی مشغول به کار است و در این برنامه معماهای حل نشده پرونده های قتل را بررسی می کند. رافائلو سولچیتو، دوست پسر سابق آماندا ناکس بودو این دو در سال ۲۰۰۷ میلادی به قتل مردیت کرچر، دانشجوی بریتانیایی متهم شدند. اما بیش از هشت سال دعوای حقوقی، سرانجام منجر به تبرئه آنها شد. ### ناسزای همجنسگرایانه به آرایشگر فرانسوی «توهین جنسی» نیست

دادگاهی در پاریس شکایت پسر آرایشگری را که از کارفرمای خود پیامکی حاوی ناسزای همجنسگرایانه دریافت کرده بود وارد ندانست و آن را «توهین جنسی» تشخیص نداد. این مرد جوان پس از این که به کارفرمای خود اطلاع داد به دلیل بیماری نمی تواند بر سر کار حاضر شود از او پیامکی حاوی ناسزایی دریافت کرد که به افراد همجنسگرا گفته می شود. اما قاضی دادگاه تشخیص داده است که به کار بردن چنین واژه ای در میان آرایشگران، «توهین جنسی» تلقی نمی شود چون افراد همجنسگرای زیادی در این حرفه مشغول به کار هستند و استفاده از این واژه در میان این افراد معمول است.

کمونیستهای روسیه به دنبال محافظت از ستاره کمونیستی

کمونیستهای روسیه به دنبال این هستند که از طریق حقوقی، اجازه ندهند که شرکتهای خارجی از ستاره که نماد مشهور حزب کمونیست است استفاده کنند. وادیم سولویوف، وکیل حزب کمونیست روسیه گفته است که از رئیس جمهوری خواهد خواست که با وضع این قانون موافقت کند و البته برای بعضی از شرکتهای روسی استثنائهایی در نظر بگیرد.

کمونیستهای روسیه می خواهند از حق قانون مولف برای محافظت از نماد ستاره استفاده کنند. در صورت قانونی شدن این ممنوعیت، شرکتهایی مانند آبجوسازی هینیکن که نقش ستاره بخشی از نماد آن است ممکن است برای فعالیت در روسیه دچار مشکل شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

پشت پرده شایعه درگذشت چارلز سوم پادشاه بریتانیا چه بود؟

خبرگزاری‌های بزرگ دنیا عکس همسر ولیعهد بریتانیا را از روی خروجی‌های خود حذف کردند