اوراق پاناما؛ توفان پشت درهای فیفا رسید

اوراق پاناما؛ توفان پشت درهای فیفا رسید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

افشای اسناد محرمانه یک دفتر حقوقی در پاناما، بار دیگر چهره های شاخص دنیای فوتبال را در مظان اتهام فساد مالی قرار داده است. هنوز چند ماه بیشتر از صدور

آگهی

افشای اسناد محرمانه یک دفتر حقوقی در پاناما، بار دیگر چهره های شاخص دنیای فوتبال را در مظان اتهام فساد مالی قرار داده است. هنوز چند ماه بیشتر از صدور پیگردها و محکومیت های قضایی برای سران فیفا نگذشته، پای ماموران پلیس و دادستانی سوییس این بار به مقر یوفا کشیده شد.

نام جانی اینفانتینو در فهرست موسوم به «اوراق پاناما» منتشر شده و جایگاه جدید او را به عنوان رییس فیفا به مخاطره انداخته است. مقامات قضایی سوییس هدف از تفتیش مقر یوفا را دسترسی به مستندانی قوی تر در باره کم و کیف قراردادهای حق پخش تلویزیونی مسابقات اروپایی عنوان کرده اند.

با این حال آقای اینفانتینو که شش هفته پیش وعده یک «فوتبال پاک» را داده بود در تازه ترین واکنش خود تصریح کرده با وضع پیش آمده مسئولیتش در ترمیم چهره فوتبال سنگین تر شده و گفته از انجام هر گونه تحقیقی که به شفاف شدن ماجرا کمک کند، استقبال می کند.

هر چند وی بسرعت اتهامات وارده را رد کرده ولی امضای او پای قرارداد بحث برانگیز سال ۲۰۰۶ یوفا و شرکت «کراس تریدینگ» دیده می شود؛ شرکتی که انحصار پخش را در مزایده ای مشکوک به مبلغ ۱۱۱ هزار دلار بدست آورد و بلافاصله با سه برابر قیمت، آنرا واگذار کرد.

در همین حال خوان پدرو دامیانی، یکی از اعضای کمیته اخلاق فیفا که پیش تر نامش در فهرست «اسناد پاناما» آمده بود روز چهارشنبه بدون ارائه توضیحی شفاف از سمت خود کناره گیری کرد تا ثابت شود بحران در این ارگان مهم فیفا هم جدی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افشاگری «اوراق پاناما» در مورد رییس جدید فیفا

بزرگترین افشاگری تاریخ درباره فرار مالیاتی افراد قدرتمند جهان

دوچرخه‌سوار بریتانیایی رکورد سرعت رکاب‌ زدن در یک ساعت را شکست