مرگ دانشجوی ایتالیایی در قاهره؛نتیجه تحقیق به زودی ارایه می شود

مرگ دانشجوی ایتالیایی در قاهره؛نتیجه تحقیق به زودی ارایه می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مرگ دانشجوی ایتالیایی دانشگاه کمبریج که یک هفته پس از مفقود شدن در قاهره، جسدش پیدا شد روابط دیپلماتیک مصر و ایتالیا را تحت تاثیر قرار

آگهی

مرگ دانشجوی ایتالیایی دانشگاه کمبریج که یک هفته پس از مفقود شدن در قاهره، جسدش پیدا شد روابط دیپلماتیک مصر و ایتالیا را تحت تاثیر قرار داده است.

قرار است یک هیات مصری روز پنجشنبه برای ارایه نتیجه تحقیقات خود درباره مرگ مشکوک جولیو رجنی وارد رم شود. این هیات طی دو روز با مقامات ایتالیایی نشست هایی خواهد داشت.

برخی از گزارش های منتشر شده در مطبوعات ایتالیا از شکنجه جولیو رجنی، دانشجوی ۲۸ساله مقطع دکترا حکایت دارد. وی برای تحقیق درباره اتحادیه ها و جنبش های کارگری مصر در قاهره به سر می برد.

با این حال به گزارش خبرگزاری انسا به نقل از منابع قضایی ایتالیا، نامه های الکترونیک ناشناسی که به روزنامه لا ریپوبلیکا درباره شکنجه و قتل این دانشجو ارسال شده است ارتباطی با تحقیقات صورت گرفته ندارد.

در این نامه ها خالد شلبی، فرمانده پلیس مصر به صدور فرمان ربودن جولیو رجنی متهم شده و عنوان می شود که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری این کشور نیز در جریان بوده است.

پائولو جنتیلونی، وزیر امورخارجه ایتالیا گفته است در صورتی که مصر در تحقیق درباره مرگ جولیو رجنی همکاری نکند، این کشور با اتخاذ تدابیری فوری آماده واکنش متناسب خواهد بود.

Egypt expected to hand over 'exhaustive' file on Giulio Regeni, admitting they spied on him https://t.co/s0ArFNy4Yqpic.twitter.com/yka9ktZ62v

— Middle East Eye (@MiddleEastEye) April 6, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟