شرکت ۵۰۰ هزار نفر در کنسرت رولینگ استونز در هاوانا

شرکت ۵۰۰ هزار نفر در کنسرت رولینگ استونز در هاوانا
نگارش از مهران احمدی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بیش از پانصد هزار نفر از مردم کوبا و طرفداران خارجی گروه موسیقی راک بریتانیایی رولینگ استونز جمعه شب در کنسرت این گروه در هاوانا شرکت کردند. کنسرت

آگهی

بیش از پانصد هزار نفر از مردم کوبا و طرفداران خارجی گروه موسیقی راک بریتانیایی رولینگ استونز جمعه شب در کنسرت این گروه در هاوانا شرکت کردند.

کنسرت رایگان این گروه راک تنها چند روز پس از دیدار باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از کوبا برگزار شد.

گروه رولینگ استونز کار هنری خود را بیش از ۵۰ سال پیش و در دهه ۶۰ میلادی آغاز کرد. در آن دوران موسیقی گروه رولینگ استونز توسط حکومت کمونیستی کوبا مصداق “انحراف ایدئولوژیک” شناخته می شد.

#UPDATE Cubans gather in Havana for a historic concert by the Rolling Stones https://t.co/rE5aP8GyNbpic.twitter.com/bs2xC9QFgm

— AFP news agency (@AFP) March 26, 2016

یکی از طرفداران کوبایی گروه رولینگ استونز می گوید: «به نظر می رسد سدی شکسته شده است. فرهنگ دیگری به کوبا آمده است و ما با یکدیگر دوست شده ایم. به این امر احتیاج داشتیم زیرا همه ما بستگانی اینجا و آنجا داریم. در واقع مردم احتیاج دارند تا با یکدیگر به اتحاد فرهنگی برسند.»

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این کنسرت می گوید: «هرگز فکر نمی کردم چنین شانسی داشته باشیم. تماشای نمایش آنها تجربه ای فراموش نشدنی است.»

یک شهروند کوبایی دیگر می گوید: «فوق العاده است. رولینگ استونز به اینجا آمده است زیرا کوبا بهتر شده است و مردم بیشتری می خواهند به کوبا بیایند. امشب با تمام رمز و راز و جنبه تاریخی اش بهترین نمایش برگزار شد. زنده باد کوبا! زنده باد کوبا!»

کنسرت رولینگ استونز در هاوانا که در فضای باز برگزار می شد، دو ساعت و نیم به طول انجامید.

اعضای گروه رولینگ استونز پیش از کوبا در هفته های اخیر در کشورهای برزیل، اروگوئه، شیلی، آرژانتین و برزیل نیز به روی صحنه رفته بودند.

Thank you Cuba for an incredible, unforgettable show! It was wonderful to see all of you! Photos D Hogan#StonesCubapic.twitter.com/bhM9zCf6gE

— The Rolling Stones (@RollingStones) March 26, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کوبایی‌ها چگونه برای جنگ در اوکراین به استخدام روسیه درمی‌آیند؟

استخدام نیرو برای جنگ علیه اوکراین؛ کوبا از کشف یک شبکه قاچاق انسان به روسیه خبر داد

شورای اتحادیه اروپا با اهدای کمک ۵ میلیارد یورویی به ارتش اوکراین موافقت کرد