دستگیری شش مظنون تروریستی در حومه بروکسل

دستگیری شش مظنون تروریستی در حومه بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سه روز پس از حملات انتحاری در بروکسل، پایتخت بلژیک، پلیس این کشور شش مظنون را در این رابطه دستگیر کرده است. این دستگیریها در منطقه اسکاربک در حومه

آگهی

سه روز پس از حملات انتحاری در بروکسل، پایتخت بلژیک، پلیس این کشور شش مظنون را در این رابطه دستگیر کرده است. این دستگیریها در منطقه اسکاربک در حومه بروکسل صورت گرفت که شماری از عاملان حملات تروریستی اخیر در آن سکونت یا رفت و آمد داشته اند.

در همین حال، نخست وزیر بلژیک استعفای وزیران کشور و دادگستری را نپذیرفته و خواهان ادامه کار آنها شده است. در روزهای گذشته، مقامات بلژیک به دلیل بی اعتنایی به هشدارهای امنیتی در مورد عاملان حملات تروریستی زیر فشار قرار داشته اند. پیش تر مقامات ترکیه از شناسایی و اخراج ابراهیم بکراوی، یکی از عاملان حملات تروریستی بروکسل، خبر داده بودند. به گفته این مقامات، مسئولان بلژیکی با وجود اخطار ترکیه، اقدامی در مورد بازداشت یا بازجویی از وی به عمل نیاوردند.

ابراهیم بکراوی و برادرش خالد بکراوی روز سه شنبه در جریان عملیات انتحاری در فرودگاه و متروی بروکسل کشته شدند. این در حالی است که به گفته مقامات آمریکایی، هر دو برادر پیش از این در فهرست مظنونان تروریستی این کشور قرار داشتند.

در حملات تروریستی روز سه شنبه در بروکسل ۳۱ نفر کشته و نزدیک به ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. شمار زیادی از زخمی ها همچنان در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانها بستری اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کری در واکنش به انفجارهای بروکسل: مرعوب نخواهیم شد

ابراز همدردی نمایندگان کشورهای عرب با سفیر بلژیک در قاهره

ترکیه: ابراهیم البکراوی سال گذشته ۲ بار دستگیر شد و به بلژیک هشدار دادیم