آخرین گوی بلورین فصل اسکی آلپاین به ماریا برِم سوئیسی رسید

آخرین گوی بلورین فصل اسکی آلپاین به ماریا برِم سوئیسی رسید
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جام جهانی اسکی آلپاین روز یکشنبه در پیست سن موریتس سوئیس پایان یافت. جایی که اوا ماریا برِم اتریشی آخرین گوی بلورین این مسابقات را در ماده مارپیچ

آگهی

جام جهانی اسکی آلپاین روز یکشنبه در پیست سن موریتس سوئیس پایان یافت. جایی که اوا ماریا برِم اتریشی آخرین گوی بلورین این مسابقات را در ماده مارپیچ بزرگ زنان از آن خود کرد.

در رقابتی بسیار تعیین کننده که همه منتظرنتیجه اش بودند، اوا ماریا برم با امتیازی که از مقام چهارمی آخرین مسابقه مارپیچ بزرگ زنان در سن موریتس کسب کرد، موفق شد مجموع امتیازهای خود را به عدد ۵۹۲ برساند و در نهایت گوی بلورین این ماده را فتح کند. این اسکی باز زن اتریشی اگر تنها یک پله در جدول این رقابت پایین می آمد گوی بلورین از دستش می پرید ونصیب ویکتوریا رُزنبرگ می شد.

رُزنبرگ آلمانی اما به رغم برتری بر دیگر رقبا در آخرین مسابقه مارپیچ بزرگ با دو امتیاز کمتر از برِم در رتبه دوم جدول کلی این ماده قرار گرفت. او روز یکشنبه با رکورد مجموع ۲ دقیقه و ۲۶ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه فاتح رقابت پایانی مارپیچ بزرگ فصل شد.

اما لاراگوت سوئیسی قهرمان کلی جام جهانی اسکی آلپاین زنان در سن موریتس جایگاهی بهتر از سوم نصیبش نشد تا در جدول کلی این ماده نیز با ۴۷۲ امتیاز در همین جایگاه به کار خود خاتمه دهد.

شگفتی در آخرین رقابت اسلالوم مردان

آخرین مسابقه اسلالوم فصل مردان با شگفتی همراه بود. هنریک کریستوفرسن و مارسل هیرشر بخت های اصلی این مسابقه بودند اما این آندره مایر بود که با پیروزی خود همه را غافلگیر کرد.

آندره مایر سوئدی روز یکشنبه با فتح آخرین مسابقه اسلالوم فصل مردان به هفتمین پیروزی خود در مسابقات جام جهانی اسکی آلپاین دست یافت. آخرین پیروزی این اسکی باز ۳۳ ساله اسکاندیناو در یک رقابت بزرگ اسکی به نوامبر سال ۲۰۱۲ در رقابت های پیست لِوی فنلاند باز می گردد. او در سن موریتس سوئیس با رکورد مجموع ۱ دقیقه و ۴۳ ثانیه و ۷۵ صدم ثانیه بالاتر از مارسل هیرشر اتریشی در جای نخست قرار گرفت.

مارسل هیرشر که پیش از این قهرمانی جام جهانی اسکی آلپاین را به نام خود ثبت کرده بود در آخرین مسابقه اسلالوم با چهارده صدم ثانیه اختلاف نسبت به مایر در جایگاه دوم ایستاد. او در جدول کلی این ماده نیز پس از کریستوفرسن در رتبه دوم قرار گرفت.

اما هنریک کریستوفرسن نروژی که قهرمانی اش در این ماده مسجل شده بود روز یکشنبه عملکرد چندان مطلوبی نداشت و جایگاهی بهتر از نوزدهم بدست نیاورد. او با اینحال با ۸۱۱ امتیازی که در طول رقابت های فصل جمع آوری کرده بود، قهرمان جهان در این ماده شد و گوی بلورین را دریافت کرد.

آینده ای نه چندان مطمئن برای اکسل اسویندال و لیندسی وون

اکسل اسویندال و لیندسی وون که هریک به ترتیب در ژانویه و فوریه با مصدومیت مواجه شدند پیش از این در صدر جدول جام جهانی آلپاین قرار داشتند. به اعتقاد فرانک پیکارد قهرمان سابق المپیک و کارشناس مجله اسکی، بازگشت این دو ورزشکار نروژی و آمریکایی در میان بهترین های رقابت سرعت چندان قطعی به نظر نمی رسد. او می گوید: «پس از مصدومیت دشوارترین کار بازیافت اعتماد به نفس و قرص بودن است. بازگشت به مسابقات اسلالوم نسبتا ساده است چون این مسابقات بیشتر بر مبنی تکنیک استوار است. اما وقتی قرار است به ماده سوپر جی و یا سرعت بازگردیم بایست عادات و آنِ همیشگی را داشته باشیم. در این شرایط معمولا مشکلی را که قبلا داشتیم فراموش نمی کنیم. بنابر این مسئله اصلی واقعا همان داستان اعتماد به نفس است.»

پروتس مرد دست نیافتنی اسکی پرش دنیا

همزمان با پایان رقابت های اسکی آلپاین، مسابقات جهانی اسکی پرش فصل نیز روز یکشنبه در پیست پلانیتسا اسلوونی به اتمام رسید. پیتر پِرِوِتس که دیگر چیزی برای از دست دادن و یا به دست آوردن نداشت در مقابل دیدگان طرفدارانش کارنامه افتخارات خود را کامل کرد.

اسکی باز اسلونیایی در این فصل به هرآنچه می خواست دست یافت و بارها اقدام به رکورد شکنی کرد. پرِوِتس مرد شماره یک اسکی پرش دنیا روز یکشنبه در جریان سومین مسابقه پیست پلانیتسا، با دو پرش ۲۳۸ و ۲۴۱.۵ متری به مقام نخست رسید تا در پایان رقابت های این فصل با مجموع ۲۳۰۳ امتیاز، صدر جدول کلی مسابقات را نیز فتح و جام بلورین را در مقابل پنجاه هزار تن از هموطنانش بلند کند.

پروتس روز یکشنبه با کسب پانزدهمین پیروزی فصل رکوردی تازه را از خود به جای گذاشت. او در طول فصل همواره در صدر جدول قرار داشت و از ابتدا خود را دست نیافتنی نشان داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها