کوبایی های میامی و سفر تاریخی اوباما به هاوانا

کوبایی های میامی و سفر تاریخی اوباما به هاوانا
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در آستانه سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به کوبا در روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده، کوبایی تبارهای مقیم میامی در ایالت فلوریدا بیش

آگهی

در آستانه سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به کوبا در روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده، کوبایی تبارهای مقیم میامی در ایالت فلوریدا بیش از شهروندان دیگر پیگیر این بازدید تاریخی هستند. ساکنان این شهر کمابیش نظر مثبتی به این رویداد دارند.

یکی از آنها می گوید: «این هم برای کوبا خب است و هم برای آمریکا.»

دیگری می گوید: «این خوب است که ما درهای رابطه را به روی کوبا باز کنیم، اما من بیزارم از این که همه چیز به نفع کوبا تمام شود.»

شهروند دیگری نیز می افزاید: «توافق اوباما با کوبا خوب است به شرط آن که رائول کاسترو هم به خواسته مردمش اهمیت بدهد.»

بازدید باراک اوباما در پی توافق او با رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا در ماه دسامبر ۲۰۱۵ انجام می شود. از حدود ۹۰ سال پیش تا کنون، این نخستین بار خواهد بود که بالاترین مقام آمریکا از کوبا دیدار می کند.

یک تحلیلگر مسائل آمریکای لاتین می گوید: «کاری که رئیس جمهوری اوباما باید بکند آن است که بگذارد کوبا به نهادهای مالی جهانی بپیوندد. تقویت اقتصاد کوبا به معنای واقعی بازی را عوض خواهد کرد.»

در پی تصمیم واشنگتن و هاوانا برای از سرگیری روابط، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا محدودیت های سفر به کوبا و تجارت در این کشور را برای اتباع خود کاهش داده است.

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن می گوید: «تغییرات چشمگیر مورد نظر اوباما در روابط آمریکا و کوبا به مرحله اجرایی رسیده و با استقبال گسترده مردم آمریکا، کوبا و سایر کشورهای آمریکای لاتین روبرو شده است. آنچه باقی می ماند مخالفت جمهوریخواهان کنگره است که آن هم احتمالا پس از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر آینده تغییر خواهد کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کوبایی‌ها چگونه برای جنگ در اوکراین به استخدام روسیه درمی‌آیند؟

استخدام نیرو برای جنگ علیه اوکراین؛ کوبا از کشف یک شبکه قاچاق انسان به روسیه خبر داد

شورای اتحادیه اروپا با اهدای کمک ۵ میلیارد یورویی به ارتش اوکراین موافقت کرد