شهر چشمه ترکیه، میزبان پناهجویان به جای گردشگران

شهر چشمه ترکیه، میزبان پناهجویان به جای گردشگران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شهر چهل هزار نفری چشمه در استان ازمیر ترکیه، میزبان هزاران پناهجویی است که برای رهایی از جنگ و شرایط بد کشورشان فرار کرده اند. این شهر بندری دریای

آگهی

شهر چهل هزار نفری چشمه در استان ازمیر ترکیه، میزبان هزاران پناهجویی است که برای رهایی از جنگ و شرایط بد کشورشان فرار کرده اند.

این شهر بندری دریای اژه زمانی یکی از محبوبترین مقصدهای گردشگری محسوب می شد. اما حالا به دلیل این که فقط ده کیلومتر از جزایر یونانی فاصله دارد تبدیل به مقصد محبوب مهاجرانی شده که قصد دارند از طریق دریا خود را به اروپا برسانند.

یک گروه خیریه غیردولتی که نام شهر چشمه را بر خود دارد برای کمک رسانی به پناهجویان دست به کار شده است.

نور شاهین اوغلو، عضو این گروه امداد می گوید: «ما به کودکان و نوزادان شیر می دهیم. به کودکان بیسکوییت می دهیم و برای نوزادان پوشک بچه آورده ایم. به زنان لوازم بهداشتی می دهیم. از طرفی غذاهای کنسروی، نان و آب هم برای آنها تهیه می کنیم. لباس هم آورده ایم.»

اغلب پناهجویان شبها را در فضای باز و در پارکها به صبح می رسانند و یا به سراغ مسافرخانه های ارزان قیمت می روند. برای بسیاری از آنها اقامت در این منطقه زیبا موقتی است چون امیدوارند که بزودی با قایق به جزایر یونان بروند و از آنجا سفر پرماجرایشان به کشورهای غربی و مرکزی اروپا آغاز شود.

یک پناهجوی افغان که به همراه همسر و پنج فرزندش منتظر است تا دل به دریا بزند می گوید: «چون سی سال سر ما راکت آمده است و عملیات انتحاری شده است از مرگ نمی ترسیم. چون وضع اقتصادیمان خوب نیست از روی اجبار در قایق می رویم. من می فهمم که نود و نه در صد [عاقبت ما] مرگ است.»

هتلهای شهر معمولا در این فصل سال پر از گردشگر بودند اما حالا کسب و کارشان چندان رونقی ندارد.

از جمله یک مجتمع تفریحی که توسط آلمانیها ساخته شده است و قرار بود میزبان گردشگران باشد اما حالا کاملا خالی از سکنه است. انتظار می رود که پناهجویان در این مجتمع اسکان داده شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد

پرتاب کمک‌های هوایی در شمال غزه به‌دلیل باز نشدن چترهای مخصوص باعث مرگ پنج نفر شد