یک روز پس از نامه انتظامی: واکنش رئیس دفتر روحانی به تقاضای رفع حصر

یک روز پس از نامه انتظامی: واکنش رئیس دفتر روحانی به تقاضای رفع حصر
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

رئیس دفتر حسن روحانی در واکنشی تلویحی به تقاضاها از دولت برای اجرای وعده‌های انتخاباتی و رفع حصر رهبران معترض به نتیجه اعلام شده انتخابات ۱۳۸۸، گفته است هر کاری در زمان خود باید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران در پاسخ به این پرسش که در چه زمان آقای رئیس جمهور به وعده‌های انتخاباتی خود در مورد برخی اتفاقات در عرصه سیاست داخلی عمل خواهد کرد گفته است: «هر کاری باید در زمان خود و با سرعت مناسب خود باید انجام شود.»

نهاوندیان این اظهارات را یک روز پس از انتشار نامه سرگشاده عزت‌الله انتظامی، بازیگر سرشناس سینمای ایران به حسن روحانی بیان کرده است.

انتظامی در این نامه خطاب به حسن روحانی از وی خواسته مساله حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را حل کند. در بخشی از این نامه آمده است: «جناب آقای رئیس‌جمهور، شما با به سرانجام رساندن یکی از وعده‌های انتخاباتی تان، توانستید سایه شوم تحریم‌ها را از طریق مذاکره و گفتگو از سر ملت بردارید. آیا وقت آن نرسیده است تا به دیگر وعده انتخاباتی تان، یعنی برداشته شدن حصر از سه بزرگوار سرکار خانم زهرا رهنورد و آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی عمل کنید؟»

این بازیگر سینمای ایران در بخش دیگری از نامه خود نوشته است: «من عزت الله انتظامی در انتهای راه دراز عمر نود و چند ساله‌ام، این امید را دارم که با تدبیر و عقلانیت این مسئله نیز همچون مسئله تحریم‌ها ختم به خیر شود. چون از شما این انتظار را دارم که در آستانه نوروز مسئله حصر را هم حل کنید تا موجبات وحدت ملی در جامعه فراهم آید.»


عزت الله انتظامی در نامه‌ای به حسن روحانی از وی خواسته مساله حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را حل کند

حسن روحانی در شهریور ماه امسال درپاسخ به این که چرا به وعده خود برای رفع حصر عمل نمی‌کند گفته بود: در برخی مسائل دولت به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد اما دولت می‌تواند مقدمات و شرایط امر را فراهم کند.

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز در بهمن‌ ماه گذشته در توضیح تلاش دولت باره رفع حصر از میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی گفته بود: «اگر منظور از پیگیری این است که آثارش به رفع حصر منتهی شود، ما هم قبول داریم که اتفاقی نیفتاده است. ما تلاش‌مان را به اندازه وسع‌مان انجام داده‌ایم و در پاره‌ای از موارد بیش از وسع‌مان هم تلاش کرده‌ایم، اما به هر حال در این زمینه تصمیم گیرنده نهایی نیستیم.»

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد پنج سال است که بدون حکم قضایی در حصر خانگی به سر می‌برند. حسن روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ وعده داده بود شرایطی را فراهم کند که نه تنها آنهایی که در حصر هستند، بلکه کسانی که به خاطر مسائل سال ۸۸ در زندان هستند آزاد شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد

میزان هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند