دبیرکل ناتو: برنامه‌ای برای اعزام مجدد نیرو به افغانستان نداریم

دبیرکل ناتو: برنامه‌ای برای اعزام مجدد نیرو به افغانستان نداریم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه در دیدار با رئیس جمهوری افغانستان در کابل تاکید کرد که ائتلاف بین‌المللی، تصمیمی برای بازگرداندن نیروهای خود به افغانستان ندارند.

نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری ناتو در ژانویه سال ۲۰۱۵ پایان عملیات نظامی خود در افغانستان را اعلام کردند. با این حال، گروهی از نیروهای نظامی آیساف برای کمک به نیروهای نظامی و انتظامی افغانستان کماکان در این کشور حضور دارند. با خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان، طالبان حملات بر شدت حملات خود علیه مواضع دولتی و نظامی در سراسر این کشور افزوده است. این گروه هفته گذشته اعلام کرد در مذاکرات صلح با دولت افغانستان شرکت نخواهد کرد.

دبیرکل ناتو در جریان سفر به افغانستان گفت که کمک‌کنندگان بین‌المللی به این کشور از رهبران افغانستان انتظار دارند تا مبارزه با فساد، تجدد (مدرنیزه کردن) نهادهای کشور، اصلاح روند انتخاباتی و حمایت از حقوق بشر را ادامه دهند.

Honoured ashrafghani</a> &amp; <a href="https://twitter.com/afgexecutive">afgexecutive accepted invitation to Warsaw Summit, will strengthen #NATO-Afghan relations. pic.twitter.com/WioBKGsgb4

— Jens Stoltenberg (@jensstoltenberg) 15 mars 2016

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با آقای استولتنبرگ در پاسخ به سوالی درباره پیشرفت‌های اخیر طالبان گفت: «داعش در حال فرار است و آن‌ها به دنبال مخفیگاه می‌گردند.» خبرگزاری رویترز در یک گزارش، به طفره رفتن آقای غنی از پاسخ به ناتوانی دولت در مقابله با طالبان و تمرکز وی بر مبارزه با نیروهای داعش در شرق این کشور اشاره کرده است. رئیس جمهوری افغانستان گفته است کشورش هیچ منطقه‌ای را به «دولت اسلامی» تسلیم نخواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد

سازمان ملل اعدام‌های در ملاءعام افغانستان را به شدت محکوم کرد