آنکارا، یک روز پس از بمبگذاری مرگبار

آنکارا، یک روز پس از بمبگذاری مرگبار
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مردم آنکارا روز دوشنبه را با ترس و وحشت ناشی از بمب گذاری روز قبل آغاز کردند. یک روز قبل انفجار بمبی که در خودرویی کار گذاشته شده بود جان دست کم ۳۷

آگهی

مردم آنکارا روز دوشنبه را با ترس و وحشت ناشی از بمب گذاری روز قبل آغاز کردند. یک روز قبل انفجار بمبی که در خودرویی کار گذاشته شده بود جان دست کم ۳۷ نفر را گرفت و بیش از صد نفر را مجروح کرد.

این بمب حدود ساعت هفت شب بوقت محلی در منطقه هلال احمر که فاصله کمی با دفتر نخست وزیر و شماری از ساختمانهای دولتی دارد منفجر شد.

رئیس جمهوری ترکیه از مردم این کشور خواست که برای دفاع از کشور یک «اتحاد ملی» تشکیل بدهند و گفت که دولت او در جنگ با تروریسم مصمم تر شده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت بمبگذاری آنکارا را به عهده نگرفته است اما کشور ترکیه در ماه های اخیر شاهد بمبگذاریهای مشابهی بوده است که در آنها دولت، حزب کارگردان کردستان ترکیه (پ کا کا) را متهم کرده بود. مقامهای امنیتی ترکیه می گویند که شواهد اولیه حاکی از دخالت پ کا کا در حمله روز یکشنبه است.

نیروهای ارتش ترکیه صبح دوشنبه اهداف گروه پ کا کا را در شمال عراق بمباران کردند.

این در حالی است که چند روز قبل، ارتش ترکیه از پایان عملیات خود در شهر کردنشین دیاربکر خبر داده بود و پس از ماهها درگیری بین نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه ، جنوب شرقی این کشور آرام شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یکی از مجروحان از لحظۀ انفجار آنکارا می گوید

«ترکیه با دو تهدید امنیتی روبروست»

پیشینه حملات تروریستی۱۰ سال اخیر در ترکیه