فرمانده نیروی زمینی ارتش: خط قرمز ما فقط سلاح‌های شیمیایی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش: خط قرمز ما فقط سلاح‌های شیمیایی است
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص رزمایش موشکی سپاه گفت: ما به عنوان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی وظیفه داریم توان دفاعی خود را بالا ببریم و در این راستا با هیچ کشوری تعارف نداریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران گفت: ما از همه ظرفیت‌های دفاعی که در دنیا وجود دارد استفاده خواهیم کرد و فقط به خطوط قرمزی که توسط رهبر ایران ترسیم شده است ورود نمی‌کنیم. سلاح‌های شیمیایی، هسته‌ای و میکروبی سلاح‌هایی هستند که ما اگر حتی آنها را در اختیار داشته باشیم از آنها استفاده نخواهیم کرد، اما غیر از این خطوط قرمز ترسیم شده توانمندی دفاعی خود را بالا می‌بریم.

وی برگزاری رزمایش موشکی و به دنبال آن نقض برجام توسط ایران را رد کرد و گفت: این مطلبی نیست که با حرف آمریکایی‌ها و اسراییل از آن دست برداریم. ما قطعا در‌آینده رزمایش‌هایی با قدرت و انسجام بالاتری در تمام حوزه‌های زمینی، هوایی و دریایی خواهیم داشت.


احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران

سپاه پاسداران ایران هفته گذشته یک رزمایشی موشکی برگزار کرد و از شلیک آزمایشی دو موشک با برد ۲۰۰۰ کیلومتر خبر داد. به گفته سپاه این موشک‌ها که به منظور مقابله با تهدید‌های اسرائیل طراحی شده، اهدافی را در فاصله ۱۴۰۰ کیلومتری هدف قرار داده است.

آمریکا، فرانسه و چند کشور دیگر در واکنش به این آزمایش‌ها اعلام کردند این اقدام ایران می‌تواند نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت محسوب شود. سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز اعلام کرد که این مساله را روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

خانم پاور آزمایش‌های موشکی ایران را تحریک‌آمیز و بی‌ثبات کننده خوانده و گفته بود که آمریکا از دیگر کشور‌ها خواهد خواست که برای مقابله با برنامه موشکی ایران همکاری کنند.

وی همچنین با اشاره به گفته‌های فرماندهان سپاه که هدف این موشک‌ها را تهدید مستقیم اسرائیل دانسته‌اند گفته بود: ما چنین تهدیدی علیه یک کشور عضو سازمان ملل و یکی از نزدیک‌ترین متحدان‌مان را محکوم می‌کنیم.

در همین حال نخست وزیر اسرائیل از وزارت امور خارجه این کشور خواست، کشورهای گروه ۱+۵ را در مورد آزمایش موشکی اخیر ایران زیر فشار بگذارند. بنیامین نتانیاهو امروز یکشنبه با بیان اینکه آزمایش موشکی اخیر ایران توافق برجام را نقض کرده‌ است خواستار تنبیه ایران در این ارتباط شد.

نتانیاهو گفت: قابل قبول نیست که کشورهای جهان و طرف‌های مذاکره‌ کننده با ایران با این اقدام تحریک‌ آمیز جمهوری اسلامی ایران کنار آیند.

وزیر امنیت اسراییل نیز دو روز پیش گفت که این عملکرد ایران نشان از ادامه سیاست خصمانه جمهوری اسلامی علیه اسرائیل دارد.

ژنرال موشه یعلون افزود که کشورهای غربی با سخنان شیرین دولت ایران فریب خورده‌اند در حالی که ایران به حمایت از تروریسم و تجهیز تروریست‌ها ادامه می دهد.

سپاه پاسداران ایران در مهرماه امسال نیز موشکی با نام «عماد» آزمایش کرد که واکنش‌های بین المللی در پی داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروز مجتهدزاده: جمهوری اسلامی در قبال حماس باید کاری را بکند که پادشاه سابق در مورد اسرائیل کرد

رافائل گروسی: جهان نباید شکست خود در کره شمالی را در ایران نیز تکرار کند

آمریکا خواهان کاهش تنش با ایران است؟ یا گزینه «خرید زمان» مطرح است؟