روحانی: چرا این همه توهین و دروغ؟ گویی برخی نمی‌توانند رفاه ملت را ببینند

روحانی: چرا این همه توهین و دروغ؟ گویی برخی نمی‌توانند رفاه ملت را ببینند
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسن روحانی، رییس جمهور ایران با انتقاد شدید از رواج تهمت، توهین، دروغ و تنگ نظری در فضای سیاسی کنونی جامعه ایران گفت: هدف انقلاب اسلامی، ترویج اخلاق، وحدت ملی، برادری و اخلاق نیکو بود.

آقای روحانی گفت: ببینید در جامعه چه خبر است، چرا این همه تهمت می‌زنیم و توهین می‌کنیم و دروغ می‌گوییم؟! تا چه حد تنگ نظری؟! گویی برخی نمی‌توانند عظمت و رفاه ملت را ببینند! چرا برادری و وحدت در جامعه به وجود نمی‌آوریم و تنها به فکر حزب و جناح خود هستیم. چرا به فکر مردم نیستیم، بعضی لب باز می‌کنند بقیه می‌ترسند که نکند می‌خواهد توهین کند و بعضی می‌ترسند که برخی روزنامه‌ها که فحش‌نامه هستند را باز کنند.

وی افزود: چرا به فکر کشور و عظمت این ملت نیستم و برای راحتی این مردم تلاش نمی‌کنیم، دلیل این است که این دولت در این دوره توانسته کاری بزرگ را نه خودش بلکه توسط ملت انجام دهد و کنار مردم باشد.

رییس جمهور ایران در ادامه گفت: برای اخلاق، وحدت ملی، برادری و خلق نیکو انقلاب شد و گرنه اینکه بنده بگویم انقلابی‌ام چه فایده‌ای دارد. انقلاب به معنای مطیع خداوند است. این که مردم از دست و زبان ما در امان باشند.

روحانی که در جمع خانوادهای کشته شدگان جنگ ایران و عراق سخن می‌گفت در بخش دیگری از صحبت‌هایش اعلام کرد که حمله به آرامگاه امامان شیعه در عراق خط قرمز ایران است و در صورتی که به گفته او تروریست‌ها چنین کاری انجام دهند ایران مداخله خواهد کرد.


محمد تقی مصباح یزدی از روحانیون مخالف دولت حسن روحانی، می‌گوید که دولتمردان ایران می‌خواهند از طریق نوکری آمریکا باعث پیشرفت کشور بشوند.

اظهارات مصباح‌ یزدی در دفتر سعید جلیلی و حمله به دولت

در همین حال محمدتقی مصباح یزدی، عضو فعلی مجلس خبرگان که از راهیابی به دور بعدی این مجلس بازمانده است در یک سخنرانی در دفتر سعید جلیلی تیم دولت را مخاطب قرار داد و گفت «نوکری دشمنان افتخار ندارد.»

مصباح یزدی گفت: «طرف حاضر می‌شود ارزش ۸۰ میلیون نفر و خودش را تسلیم یک دشمن کند، برای اینکه چند روز بیشتر روی این صندلی بنشیند. پست‌تر از این چه چیزی هست؟»

این عضو مجلس خبرگان گفت:‌ «مردم بی‌گناه، مردم ذی‌حق، بچه‌های معصوم، کسانی که خون های پاکشان را در راه انقلاب فدا کردند تا این انقلاب شکل گرفته، همه را فدا می‌کند، تا اینکه چند روز بیشتر رییس باشد. دیگر از این پست تر چه چیزی هست؟ چقدر آدم باید دور از شرف باشد؟ که هستی و خون‌های یک عده‌ای را نادیده بگیرد، فدا کند، تا چهارروز بیشتر روی یک صندلی بشیند. در آدمی زاد چنین استعدادی هست. اینقدر می‌تواند پست باشد.»

وی افزود: «ای کسانی که سعی می‌کنید به دشمنان نزدیک بشوید تا آنها یک لبخندی به شما بزنند، اینها پست‌ترین جنبندگانند. نوکری اینها افتخار ندارد، خجالت بکشید.»

آقای مصباح یزدی پیش از این نیز بار‌ها شدیدا به سیاستهای دولت حسن روحانی حمله کرده است. وی دو روز پیش نیز با حمله به دولت گفته بود: دولتمردان می‌گویند نمی‌توانیم مثل آمریکا شویم، بنابراین باید نوکری این کشور را بکنیم.

مصباح با بیان اینکه دولت برای مردم نسخه می‌پیچد و می‌گوید تحریم‌ها مانع پیشرفت است افزوده بود: امروزه در ميان دولت‌مردان، نه سخن از اسلام و عزت آن، بلکه سخن از رونق اقتصادي و لزوم استفاده از تکنولوژي است و حتي گاه تصريح مي‌شود که نبايد دغدغه آخرت مردم را داشته باشيم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند