اعتصاب کارگران بخش جمع آوری زباله در مالاگا صنعت گردشگری اسپانیا را تهدید می کند

اعتصاب کارگران بخش جمع آوری زباله در مالاگا صنعت گردشگری اسپانیا را تهدید می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اعتصاب کارگران بخش جمع آوری زباله در مالاگا وارد دهمین روز خود شد و خیابانهای این شهر در اسپانیا را با بحران جدی روبرو کرده است. آنها به کاهش

آگهی

اعتصاب کارگران بخش جمع آوری زباله در مالاگا وارد دهمین روز خود شد و خیابانهای این شهر در اسپانیا را با بحران جدی روبرو کرده است. آنها به کاهش دستمزدها اعتراض دارند و خواهان بهبود شرایط کار اند. شهروندان این شهر هم که از بوی تند و نامطبوع زباله ها به تنگ آمده اند خواستار پایان دادن به این اعتصاب و یافتن راه حلی برای این معضل هستند.

چهار هزار تن زباله از در و دیوار مالاگا بالا می رود و به این شهر توریستی ظاهری ناخوشایند داده و به تهدیدی علیه سلامت عمومی تبدیل شده است.

گفته می شود شهردار مالاگا به زودی دستور جمع آوری زباله هایی را که از ابتدای ماه جاری میلادی در خیابانهای این شهر انباشت شده صادر خواهد کرد. با این همه شهرداری هنوز با مجری پروژه جمع آوری زباله ها به توافق نرسیده است. مانوئل بل مونت٬ از شرکت لیماسا٬ مجری جمع آوری زباله ها گفت: «طی روزهای گذشته دو پیشنهاد مختلف به آنها ارائه کرده ایم. اما مقامهای شهرداری آنها را نپذیرفته و امروز آنها پیشنهادی داده اند که قابل قبول نیست.»

اعضای شورای شهر و کسبه مالاگا می گویند اگر مشکل کارگران بخش جمع آوری زباله حل نشود شهرت و اعتبار این شهر که در «هفته مقدس» (هفته منتهی به عید پاک) میزبان گردشگران داخلی و خارجی است خدشه دار می شود.

ساکنان این شهر از جمله صاحبان فروشگاهها و میکدهها و رستورانها روز چهارشنبه در اعتراض به بحران زباله در برابر ساختمان شهرداری تجمع کردند. آنها نگران هستند که این معضل صنعت گردشگری کوستا دل سول٬ از مهمترین مقصدهای گردشگری اسپانیا را تحت تاثیر قرار دهد. این تجمع با تنشهایی میان معترضان و کارکنان جمع آوری زباله همراه بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتصاب پزشکان جوان انگلستان به تغییر شرایط کار

اعتصاب راه آهن فرانسه همزمان با اعتراضات سراسری به اصلاحات قانون کار

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است