مشاور نزدیک آنگ سان سوچی، نامزد ریاست جمهوری میانمار شد

مشاور نزدیک آنگ سان سوچی، نامزد ریاست جمهوری میانمار شد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

این فرد که تین چائو نام دارد و استاد دانشگاه است، هم کلاس مدرسه و تا پیش از این راننده خصوصی و مشاور آنگ سان سوچی بوده است. از میان سه نامزد معرفی شده، یو تین کیاو ۶۹ ساله بیشترین اقبال را برای پیروزی

آگهی

نامزد حزب «لیگ ملی برای دموکراسی»، حزب اپوزیسیون میانمار به رهبری آنگ سان سوچی، روز پنج شنبه پس از چهار ماه انتظار به عنوان نامزد ریاست جمهوری در پارلمان این کشور معرفی شد.

این فرد که تین چائو نام دارد و استاد دانشگاه است، هم کلاس مدرسه و تا پیش از این راننده خصوصی و مشاور آنگ سان سوچی بوده است. از میان سه نامزد معرفی شده، تین چائو ۶۹ ساله بیشترین اقبال را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دارد.

حزب «اتحاد برای همبستگی و توسعه» که قدرت را در این کشور در اختیار دارد سای مائوک خام، معاون تین سین رئیس جمهوری کنونی را برای نامزدی ریاست جمهوری معرفی کرده است. وی نامزد نظامیان در این کشور محسوب می شود.

«خیان انگ مینت»، رئیس پیشین مجلس سنا نیز سومین داوطلب کرسی ریاست جمهوری در میانمار است.

آنگ سان سوچی رهبر اپوزیسیون و برنده جایزه صلح نوبل، به دلیل ازدواج با یک بریتانیایی و داشتن فرزندان بریتانیایی تبار و طبق قانون اساسی میانمار نمی تواند نامزد ریاست جمهوری این کشور بشود. با این حال وی گفته است از طریق نامزد مورد اعتماد خود در پارلمان اعمال قدرت خواهد کرد. همسر آنگ سان سوچی که یک تاریخدان بریتانیایی بود در سال ۱۹۹۹ فوت کرد.

انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده در پارلمان میانمار برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

میانمار با پیشی‌گرفتن از افغانستان به بزرگترین تولید کننده تریاک جهان تبدیل شد

نبرد با جانتا؛ تلاش شورشیان میانمار برای کنترل بر مرز مشترک این کشور و هند

بزرگ‌ترین چالش کودتاچیان نظامی میانمار؛ شورشیان کنترل مناطقی را به دست گرفتند