مایکل بلومبرگ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت نمی کند

مایکل بلومبرگ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت نمی کند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک روز دوشنبه از عدم شرکت در انتخابات مقدماتی و ریاست جمهوری آمریکا به عنوان نامزد مستقل خبر داد. وی در یادداشتی که

آگهی

مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک روز دوشنبه از عدم شرکت در انتخابات مقدماتی و ریاست جمهوری آمریکا به عنوان نامزد مستقل خبر داد.

وی در یادداشتی که به روی سایت بلومبرگ منتشر کرده با بیان اینکه نمی خواهد نامزدی اش برای این انتخابات به نفع دونالد ترامپ یا تد کروز تمام شود، تصمیم خود مبنی بر عدم شرکت در این انتخابات را به اطلاع عموم رسانده است.

مایکل بلومبرگ ۷۴ ساله تا سال ۲۰۰۱ دموکرات بود اما در آن سال برای شرکت در انتخابات شهرداری نیویورک به جمهوریخواهان پیوست و سپس در سال ۲۰۰۷ استقلال خود را از این دو حزب آمریکا اعلام کرد.

وی در این یادداشت نوشته است: «من کشورم را خیلی دوست دارم و نمی خواهم نقشی در انتخاب شدن فردی داشته باشم که اتحاد ما را از بین خواهد برد و آیندۀ ما را تاریک خواهد کرد.»

Michael Bloomberg will not enter presidential race, fearing a Donald Trump victory https://t.co/9xjeLpkunfpic.twitter.com/i5b4EpcSu1

— The New York Times (@nytimes) 7 mars 2016

دهمین ثروتمند آمریکا در این یادداشت سخنان دونالد ترامپ برای ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور را توهینی مستقیم به دو ارزش مهم در آمریکا یعنی جدایی کلیسا از سیاست و مدارا با دیگر مذاهب دانسته است. همچنین با انتقاد از سخنان تد کروز در مورد مهاجران، موضع گیری های وی را نیز عامل تقسیم کشور بر اساس مذهب افراد عنوان کرده و او را در مورد مسالۀ مهاجران به اندازۀ دونالد ترامپ تندرو و افراطی دانسته است.

در جبهۀ دموکرات ها احتمال حضور مایکل بلومبرگ در این انتخابات با استقبال روبرو نشده بود. برنی سندرز، یکی از نامزدهای انتخابات مقدماتی و رقیب هیلاری کلینتون از حضور وی «به عنوان یک میلیارد دیگر برای ریاست جمهوری» سخن گفته بود.

چنانچه در انتخابات ریاست جمهوری هیچکدام از نامزدها نتوانند در دور اول یا دوم اکثریت را از طریق آرای مستقیم مردم کسب کنند، کنگرۀ آمریکا رئیس جمهوری آینده را انتخاب خواهد کرد. مایکل بلومبرگ در یادداشت خود تصریح کرده است از آنجاییکه اکثریت کنگرۀ آمریکا با جمهوریخواهان است وی شانس پیروزی در مقابل نامزدهای دیگر را نخواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا جمهوریخواهان موفق به حذف ترامپ می شوند؟