مهاجران ناامید در مرز مقدونیه به نشست بروکسل چشم دوخته اند

مهاجران ناامید در مرز مقدونیه به نشست بروکسل چشم دوخته اند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شمار مهاجرانی که در سرمای هوا همچنان در مرز یونان و مقدونیه در انتظارند تا اجازه عبور از خاک مقدونیه و ادامه راهشان به سمت اروپای غربی را پیدا کنند

آگهی

شمار مهاجرانی که در سرمای هوا همچنان در مرز یونان و مقدونیه در انتظارند تا اجازه عبور از خاک مقدونیه و ادامه راهشان به سمت اروپای غربی را پیدا کنند به ۱۳ هزار نفر رسیده است. مشکل این مهاجران بلاتکلیف نیز به موضوعات مورد بحث دراجلاس روز دوشنبۀ سران اتحادیه اروپا در بروکسل اضافه شده است.

این اجلاس که صبح دوشنبه با حضور سران اتحادیه اروپا و احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه آغاز به کار کرد به دنبال راهی برای مدیریت بحران مهاجران است.

محمد، مهاجری از حلب می گوید: «امیدوارم آنها پس از نشست امروز مرز را باز کنند و همه بتوانند به راهشان ادامه دهند و زندگی جدیدی را آغاز کنند. ما از جنگ فرار کرده ایم و این آخرین فرصت ما برای زندگی است.»

روز یکشنبه تنها صد مهاجر اجازه یافتند وارد خاک مقدونیه شوند. احمد، مهاجر دیگر سوری می گوید: «ما نمی توانیم کشورهای اروپایی را مجبور به انجام کاری کنیم. اما آنها باید از جنبه انسانی به ما توجه داشته باشند.» او می افزاید: «ما نمی توانیم برگردیم. زیرا کشته خواهیم شد.»

بنا بر اعلام مقامات یونان بیش از ۳۰ هزار مهاجر هم اکنون در این کشور حضور دارند. پیش بینی می شود در صورت نیافتن راه حلی برای مهاجرت گسترده به سمت اروپا، تا پایان ماه جاری میلادی ۱۰ هزار نفر دیگر به شمار مهاجران در یونان اضافه شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشته شدن بیست و پنج پناهجوی دیگر در سواحل ترکیه

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

آیا آنلاین شدن روند درخواست ویزای شنگن به نفع متقاضیان سفر به اروپا خواهد بود؟