معاون رئیس پلیس دبی خواستار اخراج بازرگانان ایرانی شد

معاون رئیس پلیس دبی خواستار اخراج بازرگانان ایرانی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ضاحی خلفان تمیم، معاون رئیس پلیس دبی با انتشار پیام‌هایی در صفحه توییتر خود، خواهان اخراج بازرگانان ایرانی ظرف سه سال آینده از امارات متحده عربی و تحریم کالاهای ایرانی شد.

خلال 3 سنوات يجب أن يطلب من كل صاحب محل إيران المغادرة وعدم تجديد الترخيص التجاري. ..أولادنا بحاجة إلى فتح محلات تجارية بدلا عن الإيرانيين

— ضاحي خلفان تميم (@Dhahi_Khalfan) 4 mars 2016

به گزارش شبکه عربی سی‌ان‌ان آقای خلفان با حمله شدید به ایران و حزب‌الله لبنان، خواستار عدم اعطای مجوز بازرگانی به ایرانی‌ها در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شد. وی در یکی از پیام‌های توییتری خود نوشت: «فراموش نکنید که فرزندان خلیج [فارس] کسانی هستند که زمانی که فارس‌ها [ایرانی‌ها] خاک عراق را اشغال کرده بودند،‌ آن‌ها را شکست دادند. امروز باید درس دیگری به آن‌ها دهیم.»

معاون رئیس پلیس دبی در توییت دیگری با انتقاد از کشورهای عربی که در برابر ایران مسامحه‌کاری می‌کنند نوشت: «ایران شرارت می کند و حزب‌اللات [حزب‌الله لبنان] تروریست باقی خواهند ماند و هدف این دو قدرتمندتر شدن و گسترش [حوزه نفوذ] است.»

ضاحی خلفان تمیم گفته است که شهروندان امارات حق باز کردن یک دکه هم در ایران ندارند و باید با ایرانی‌ها مقابله به مثل کرد.

شمار زیادی از تجار و بازرگانان ایرانی، به ویژه به دلیل معافیت‌های مالیاتی و قوانین کاری امارت – که به شدت مدافع حقوق کارفرمایان است- از دهه‌ها پیش کسب و کار خود را به این کشور منتقل کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود