عنوان «قهرمان آزادی مطبوعات» برای احمد زیدآبادی

عنوان «قهرمان آزادی مطبوعات» برای احمد زیدآبادی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

بنیاد بین المللی مطبوعات، عنوان «قهرمان آزادی مطبوعات» را به احمد زیدآبادی تحلیلگر و روزنامه نگار ایرانی که پس از رویدادهای مربوط به انتخابات بحث برانگیز ۱۳۸۸ شش سال را در زندان گذراند، اختصاص داد.

در بیانیه ای که این بنیاد به همین مناسبت منتشر کرده، احمد زیدآبادی را چهره ای نامیده که با تحمل آزار و اذیت از سوی مقامات مسئول، شجاعانه برای آزادی بیان، حقوق بشر و دمکراسی در کشورش مبارزه کرده است.

هیات داوران بنیاد بین المللی مطبوعات که دفتر مرکزی آن در وین قرار دارد، این عنوان و جایزه را هر سال به روزنامه نگارانی اهدا می کند که در موقعیت های سخت از جریان آزاد اطلاعات و اصول حرفه ای روزنامه نگاری دفاع کرده اند.

جایزه «قهرمان آزادی مطبوعات» قرار است روز ۲۹ اسفندماه طی مراسم ویژه ای در دوحه پایتخت قطر و در جریان کنگره جهانی بنیاد بین المللی مطبوعات به او اهدا شود.

احمد زیدآبادی که از نخستین بازداشت شدگان رویدادهای پس از انتخابات ۱۳۸۸ بود، بنا به حکم دادگاه انقلاب، علاوه بر شش سال زندان به پنج سال تبعید در شهرستان گناباد و محرومیت مادام العمر از هرگونه فعالیت سیاسی محکوم شده بود. او در مردادماه سال جاری پس از مرخصی از تبعید آزاد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود