حامیان پناهجویان در اروپا خواهان ایجاد «گذرگاه امن» شدند

حامیان پناهجویان در اروپا خواهان ایجاد «گذرگاه امن» شدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هزاران نفر در شهرهای مختلف اروپا از جمله بارسلونا و بروکسل با شعار دفاع از حقوق پناهجویان به خیابانها آمدند. برگزارکنندگان این تجمع از سیاستمداران

آگهی

هزاران نفر در شهرهای مختلف اروپا از جمله بارسلونا و بروکسل با شعار دفاع از حقوق پناهجویان به خیابانها آمدند. برگزارکنندگان این تجمع از سیاستمداران کشورهای اروپایی خواستند که با ایجاد «گذرگاه امن» راه ورود پناهجویان به اروپا و رسیدن آنها را به کشورهای مورد نظرشان هموار کنند.

حاضران در این تجمع ها پلاکاردهایی در دست داشتند که بر آنها پیام خوش آمد به پناهجویان نوشته شده بود. شماری از تجمع کنندگان فریاد «شرم بر سیاستمداران» سر می دادند.

در پی شدیدتر شدن جنگ داخلی در سوریه و قدرت گرفتن داعش در عراق و سوریه، شمار پناهجویانی که از این دو کشور راهی اروپا شده اند، در یک سال اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

بسیاری از پناهجویان، از مسیر یونان راهی کشورهای اروپایی می شوند. هم اکنون حدود پنج هزار نفر در مرز بین یونان و مقدونیه منتظر ورود به مقدونیه برای سفر به سمت غرب و شمال اروپا هستند.

پلیس مرزی مقدونیه در ماه های اخیر فقط به پناهجویانی که از کشورهای جنگ زده مثل سوریه و عراق بودند اجازه می داد که وارد مقدونیه شوند و مانع ورود افرادی می شد که به گفته آنها جانشان در خطر نیست و به دنبال شرایط بهتر زندگی در غرب هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد