اعلام نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات دو مجلس در ایران

اعلام نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات دو مجلس در ایران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با پایان یافتن زمان اخذ رای در تمام حوزه های انتخاباتی ایران، کار شمارش آراء دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از نیمه شب جمعه آغاز

آگهی

با پایان یافتن زمان اخذ رای در تمام حوزه های انتخاباتی ایران، کار شمارش آراء دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از نیمه شب جمعه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

تا اواسط روز شنبه سرنوشت ۷۳ کرسی از ۲۹۰ کرسی در مجلس دهم مشخص شده است.

شمارش آراء برای تعیین نتایج ۸۸ کرسی مجلس خبرگان نیز ادامه دارد و بنا به درخواست وزارت کشور، شعب اخذ رای ابتدا نسبت به شمارش آرای مجلس خبرگان رهبری اقدام می کنند.

استان تهران در مجلس خبرگان شانزده کرسی دارد و بنا بر نتایج اولیه شمارش آراء، اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی با کسب ۶۹۲۲۴۸ رای توانسته است بیشترین رای را کسب کند و پس از او حسن روحانی با کسب ۶۵۲۷۹۲ رای نفر دوم در این استان است. محمد تقی مصباح یزدی با کسب ۳۳۶۸۴۳ رای نیز تا این لحظه نفر شانزدهم است.

شمارش آراء مجلس خبرگان نشان دهنده آن است که میانه روها و اصلاح طلبان حامی سیاستهای حسن روحانی حضور قابل توجهی در انتخابات مجلس خبرگان داشته اند.

بنا بر اعلام مقامات ایران، میزان مشارکت شهروندان در این انتخابات بالا بوده و بیش از ۶۰ درصد واجدان شرایط در انتخابات روز جمعه شرکت کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گزارش ویژه یورونیوز از انتخابات ایران

آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری

ساختار قدرت سیاسی در ایران و انتخابات هفتم اسفند