عفو بین‌الملل: ایران به نقض حقوق بشر ادامه می‌دهد

عفو بین‌الملل: ایران به نقض حقوق بشر ادامه می‌دهد
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود با اعلام اینکه در سال ۲۰۱۵ وضعیت حقوق بشر در جهان رو به وخامت گذاشته، از وضعیت حقوق بشر در ایران به شدت انتقاد کرده است.

عفو بین‌الملل در این گزارش نوشته است وضعیت حقوق بشر در جهان در سایه ظهور و قدرت گرفتن گروه‌ هایی مانند داعش و بوکو حرام وخیم تر شده است.

این سازمان مدافع حقوق بشر در ادامه گفته است که ایران همچنان به شدت به محدود کردن آزادی‌ها، حصر و حبس فعالان سیاسی، شکنجه و رفتارهای غیر انسانی، قطع عضو و شلاق در ملا عام، اعدام نوجوانان و … ادامه می‌دهد.

عفو بین‌الملل گفته است که مقام‌های ایرانی همچنین به ایجاد محدودیت شدید در زمینه آزادی بیان یا تشکیل تجمعات ادامه داده، شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کرده، نشریات را توقیف یا تعطیل و روزنامه‌نگاران را بازداشت و زندانی کرده‌اند.

این سازمان از میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی نیز سخن به میان آورده و گفته است آنها همچنان بدون دادگاه و محکومیتی در حصر به سر می‌برند.

نادیده گرفته شدن حقوق زنان، اقلیت‌های قومی، دادگاه‌های ناعادلانه و ایجاد محدویت‌ برای گروه‌ های مختلف مذهبی و عقیدتی از موارد دیگری‌ است که عفو بین‌الملل در گزارش سالیانه خود از آنها سخن گفته است.

مقام‌های قضایی ایران بارها انتقاد نهادهای بین‌المللی حقوق بشری از وضعیت نقض حقوق بشر در ایران را رد کرده ‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد

میزان هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند