نگرانی از افزایش پناهجویان در یونان

نگرانی از افزایش پناهجویان در یونان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سخت تر شدن امکان ورود پناهجویان از یونان به کشورهای حوزه بالکان موجب شده تا خانواده های بسیاری، آوارگی در خیابانهای آتن را به سرگردانی در مرز

آگهی

سخت تر شدن امکان ورود پناهجویان از یونان به کشورهای حوزه بالکان موجب شده تا خانواده های بسیاری، آوارگی در خیابانهای آتن را به سرگردانی در مرز ایدومِنی ترجیح دهند.

علاوه بر ممانعت مقامات مرزی مقدونیه از ورود پناهجویان افغان، به گزارش خبرنگار یورونیوز از تردد پناهجویان سوری و عراقی فاقد گذرنامه نیز جلوگیری می شود. محمد یک پناهجوی سوری می گوید: «خانه ام ویران شده. نصف خانواده ام در آلمان هستند، نیمی در ترکیه و من هم اینجا. جنگ دیگر درس و دانشگاهی در سوریه باقی نگذاشته است.»

طبق آخرین اطلاعات دریافتی حدود پنج هزار پناهجو همچنان در مرز ایدومنی در انتظار چراغ سبز مقامات مقدونیه روز را به شب می رسانند. اکثر آنان از راه آبی و به ویژه از طریق جزایر یونان خود را به آتن رسانده و در مرحله بعد سعی دارند از راه مقدونیه خود را به کشورهای دیگر اروپا برسانند.

زمستان ملایم امسال بر تعداد پناهجویان افزوده و دولت یونان را بیش از پیش به دردسر انداخته است، دولتی که همزمان برای تامین نیازهای شهروندان خود با مشکلات عدیده ای روبروست. چالشی که به زعم خبرنگار ما و اظهارات کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا می تواند در صورت عمیق تر شدن، یک «بحران انسانی» را در این منطقه دامن بزند.

پانوس کیتسیکپولُس، خبرنگار یورونیوز در یونان می گوید: «با وجودیکه مرزهای کشورهای بالکان به روی پناهجویان بسته است، نه روند آمدن آنها متوقف شده نه کاهش یافته است. تحت چنین شرایطی و در حالیکه تصمیم اخیر شورای اروپا به طور مداوم نقض می شود این نگرانی به وجود آمده که یونان به «پاتوقی» عظیم برای پناهجویان تبدیل شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پناهجویان افغان در مرزهای مقدونیه جمع شده اند

مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در المپیای یونان روشن شد

یونان موفق شد سردسته باند بزرگ بین‌المللی قاچاق سوخت با درآمد ۲۱ میلیارد دلاری را دستگیر کند