تخریب «کمپ جنگلی» کاله و نگرانی تازه مهاجران

تخریب «کمپ جنگلی» کاله و نگرانی تازه مهاجران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت فرانسه اعلام کرده است که روز دوشنبه هفته آینده برابر با ۲۲ فوریه، حدود هشتصد مهاجر را که در جنگل شهر بندری کاله چادر زده اند به اردوگاهی موقت

آگهی

دولت فرانسه اعلام کرده است که روز دوشنبه هفته آینده برابر با ۲۲ فوریه، حدود هشتصد مهاجر را که در جنگل شهر بندری کاله چادر زده اند به اردوگاهی موقت منتقل می کند.

برخی از گزارش ها مجموع این مهاجران را که در پی فرصتی برای رساندن خود به بریتانیا هستند ۴ هزار تن عنوان می کند. در میان آنان، کودکان بی سرپرست نیز دیده می شوند که از حداقل امکانات بی بهره اند.

خبر پاکسازی جنوب جنگل کاله از چادرهای مهاجران، سبب شده تا گروهی از آنان به تلاش خود برای ترک این بندر و رسیدن به بریتانیا بیافزایند. شماری هم نه در فرانسه آینده ای متصور هستند و نه به رسیدن به آنسوی آب دیگر امیدی دارند.

یکی از ماموران دولتی که وظیفه متقاعد کردن مهاجران را برای نقل مکان به کمپ جدید برعهده دارد با اشاره به وضعیت کمپ جنگلی کاله می گوید: «هزاران نفر اینجا هستند و مسوولان محلی نمی توانند [با این وضع] مقابله کنند.»

قرار است که هفت هکتار از محل اقامت کنونی این مهاجران که به «کمپ جنگلی» شهرت دارد روز اول مارس به طور کامل تخریب شده باشد. کمپ جدید که هر ۱۲ مهاجر را در یک کانتینر اسکان می دهد هنوز آماده نیست ولی تخریب کمپ جنگلی آغاز شده است.

مایا، یکی از داوطلبانی که به کمک مهاجران آمده است می گوید: «به کسانی که به اینجا می آیند گفته شده که به کانتینر ها بروند ولی در این کانتینرها فقط تختخوابی گرم وجود دارد و بس. ما حتی یک فنجان چای هم نمی توانیم درست کنیم. ما هیچ چیز نداریم. نه مدرسه، نه کلیسا، نه مسجد هیچ چیز اینجا نیست.»

از سال ۲۰۰۲ میلادی مهاجرانی که برای یافتن کار و زندگی بهتر می خواستند خود را به بریتانیا برسانند در جنگل کاله چادر زدند. به دستور مقامات محلی، بارها پلیس با این مهاجران برخورد کرده ولی تا این زمان قادر به جلوگیری از موج پیوستن به آنان نبوده اند.

مهاجران اکنون از ترک جنگل و ادامه زندگی در کانتینرها نگران هستند. آنان می گویند که این کانتینرها بیشتر به زندان شباهت دارد تا محلی برای اقامت موقت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان