سایه وحشت بر استانبول بعد از حمله آنکارا

سایه وحشت بر استانبول بعد از حمله آنکارا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به دنبال حمله خونین آنکارا که ۲۸ کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت، در استانبول نیز وضعیت اضطراری اعلام شد. انفجار انتحاری که در روز ۲۲ دی ماه گذشته در

آگهی

به دنبال حمله خونین آنکارا که ۲۸ کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت، در استانبول نیز وضعیت اضطراری اعلام شد. انفجار انتحاری که در روز ۲۲ دی ماه گذشته در میدان سلطان احمد استانبول روی داد به مرگ دست کم ۱۰ تن انجامید که بیشتر آنان را گردشگران اروپایی تشکیل می دادند.

یکی از ساکنان استانبول می گوید: «همین الان وقتی با دوستم راه می رفتیم، سعی می کردیم از جمعیت دور شده و به سمت خلوت خیابان برویم. به جاهای شلوغ اصلا نزدیک نمی شویم. همه جا پلیس هست، همه عصبی هستند، ما هم همین طور. من در نزدیکی میدان تقسیم زندگی می کنم و می ترسم.»

انفجار آنکارا و حملات دیگری که در ماه های اخیر در ترکیه روی داد، ضربه ای کاری بر پیکر صنعت پر رونق گردشگری در این کشور وارد کرده است. یکی از شهروندان در میدان تقسیم استانبول می گوید: «ما نمی خواهیم که باز هم چنین اتفاقاتی بیفتد. ما جوانیم و اطمینانی از اینده نداریم. امیدی نداریم چون امکان کاریابی هم به دلیل وجود تروریسم کاهش یافته است. کار من با گردشگران است، در گذشته میدان تقسیم پر از گردشگر بود.»

بورا بیرقدار، خبرنگار یورونیوز در استانبول می گوید: «حملات تروریستی بذر وحشت و آشوب را در ترکیه کاشته است. مردم از مکان های شلوغ اجتناب می کنند و نیروهای امنیتی در مراکز حساس شهرهای بزرگ تدابیر حفاظتی شدیدی را اعمال کرده اند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار بمب جان شش سرباز ارتش ترکیه را در دیاربکر گرفت

دولت ترکیه شبه نظامیان کرد را مسئول انفجار خودرو در آنکارا دانست

پیشینه حملات تروریستی۱۰ سال اخیر در ترکیه