ایران حاضر نیست برنامه افزایش سطح تولید نفت خود را متوقف کند

ایران حاضر نیست برنامه افزایش سطح تولید نفت خود را متوقف کند
Copyright 
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایران در نظر دارد سطح تولید روزانه نفت خود را افزایش داده و به زمان پیش از اجرای تحریمهای اقتصادی برساند. بنابراین ایران موضعی مشابه با چهار کشور مهم

آگهی

ایران در نظر دارد سطح تولید روزانه نفت خود را افزایش داده و به زمان پیش از اجرای تحریمهای اقتصادی برساند.

بنابراین ایران موضعی مشابه با چهار کشور مهم تولیدکننده نفت که روز سه شنبه در دوحه گرد هم آمدند و برای عدم افزایش سطح تولید خود توافق کردند ندارد.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در این رابطه گفت: «آنچه مهم است اینست که اولا بازار اضافه عرضه دارد، ثانیا ایران از سهم خود صرف نظر نخواهد کرد.»

ایران برای افزایش نفوذ و سهم خود در بازار همچنین برای سر و سامان بخشیدن به وضعیت آشفته اقتصادی برنامه افزایش سطح تولید نفت را اجرا می کند. سطح تولید این کشور از یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز در زمان تحریمها به ۲ میلیون ۹۰۰ هزار بشکه در حال حاضر رسیده است.

یک کارشناس شرکت «لندن کاپیتال گروپ» می گوید: «به اعتقاد من فشاری که ایران در شرایط بحرانی حاضر به عربستان سعودی وارد می کند در ادامه همان برنامه ای است که از قبل داشته است. فکر نمی کنم ایران حاضر باشد پیش از آغاز بازی، صحنه را ترک کند.»

قیمت نفت خام پس از توافق چهار جانبه دوحه در روز سه شنبه اندکی افزایش یافت اما این موضع ایران بار دیگر قیمت هر بشکه طلای سیاه را در روز چهارشنبه با افت همراه کرده و به رقم حدود ۳۳ دلار رسانده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟