بازگشت رُنار به فوتبال آفریقا، این بار به عنوان مربی مراکش

بازگشت رُنار به فوتبال آفریقا، این بار به عنوان مربی مراکش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اِروه رُنار هدایت تیم ملی فوتبال مراکش را برعهده گرفت. این مربی ۴۷ ساله فرانسوی هدف اصلی خود را راهیابی مراکشی ها به جام جهانی روسیه عنوان کرده است

آگهی

اِروه رُنار هدایت تیم ملی فوتبال مراکش را برعهده گرفت. این مربی ۴۷ ساله فرانسوی هدف اصلی خود را راهیابی مراکشی ها به جام جهانی روسیه عنوان کرده است. آخرین باری که مراکش جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده به سال ۱۹۹۸ در فرانسه باز می گردد.

او که خاطره خوشی از مربیگری در آفریقا دارد، در مراسم تودیع خود گفت: «این واقعیت دارد که پیشنهادهای زیادی داشتم برای اینکه هدایت چندین تیم را در این قاره در کارنامه دارم. اینطور به نظرم می آید و امیدوارم اشتباه نکنم که فدراسیون فوتبال مراکش پروژه بلند پروازانه ای را مد نظر دارد که البته کامل واقعبینانه است و با کسب نتایج خیلی خوب، در میان مدت عملی است.»

رُنار که در فصل پیش نتوانست روی نیمکت تیم لیل فرانسه انتظارات را برآورده کند، جانشین بادو الزاکی می شود ای که هفته گذشته از سمت خود کناره گیری کرد.

با این حال او تاکنون دو بار در آفریقا قهرمان شده است. تیم ملی زامبیا تحت هدایت این مربی خوش فکر در سال ۲۰۱۲ قهرمان جام ملتهای آفریقا شد. او سپس با اندکی فاصله هدایت تیم ملی ساح عاج را در دست گرفت و این تیم را هم در سال ۲۰۱۵ قهرمان آفریقا کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

چگونه از شر رژیم‌های غذایی سخت و غیراصولی خلاص شویم و به تناسب اندام برسیم؟

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند