آغاز دوران حبس ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق اسرائیل

آغاز دوران حبس ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق اسرائیل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق اسرائیل دوره حبس ۱۹ ماهه خود را آغاز کرد. آقای اولمرت در سال ۲۰۱۴ در دو پرونده رشوه خواری مجرم شناخته شده بود. ایهود

آگهی

ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق اسرائیل دوره حبس ۱۹ ماهه خود را آغاز کرد. آقای اولمرت در سال ۲۰۱۴ در دو پرونده رشوه خواری مجرم شناخته شده بود.

ایهود اولمرت بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ نخست وزیر اسرائیل بود. او در زندان به دلایل امنیتی دور از سایر زندانیان نگاه داشته خواهد شد اما دو هم سلولی خواهد داشت و لباس زندانیان به تن خواهد کرد.

نخست وزیر سابق اسرائیل پیش از ترک محل سکونتش با انتشار ویدئویی بر بی گناهی خود تاکید کرد.

ایهود اولمرت گفت: «به عنوان نخست وزیر من مسئول تامین امنیت شهروندان کشور اسرائیل بودم. اینک به نظرم مهم است که بار دیگر همانطور که در دادگاه گفته بودم، تاکید کنم که در زمینه اتهام دریافت رشوه خود را مجرم نمی دانم، اتهاماتی که به خاطر آنها محکوم شده ام.»

ایهود اولمرت، ۷۰ ساله در دو پرونده مربوط به عقد قرارداد پروژه هایی در زمینه املاک و مستغلات متهم به دریافت رقمی معادل ۱۴۴ هزار دلار رشوه شده بود.

او در ابتدا به شش سال زندان محکوم شد اما دیوان عالی اسرائیل محکومیت او را در یکی از دو پرونده رشوه خواری نپذیرفت و به این ترتیب دوران محکومیت او به ۱۹ ماه تقلیل یافت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند

ادعای «نسل‌کشی» علیه اسرائیل؛ گزارشگر سازمان ملل: با تهدیدهایی روبرو بودم

حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل یک کشته برجای گذاشت