دو زن در نیجریه خود را منفجر کردند و دست کم ۵۸ نفر را کشتند

دو زن در نیجریه خود را منفجر کردند و دست کم ۵۸ نفر را کشتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دست کم ۵۸ نفر در دو انفجار انتحاری که در اردوگاه مهاجران در شهر «دیکوآ» بوقوع پیوست، کشته شدند. به گفتۀ مقامات پلیس این شهر شمالی نیجریه، دو زن که

آگهی

دست کم ۵۸ نفر در دو انفجار انتحاری که در اردوگاه مهاجران در شهر «دیکوآ» بوقوع پیوست، کشته شدند. به گفتۀ مقامات پلیس این شهر شمالی نیجریه، دو زن که عضو گروه اسلامگرای بوکوحرام بوده اند با رخنه به این اردوگاه که برای گریختگان از خشونت های بوکوحرام برپا شده است، کمربند انفجاری خود را منفجر کردند.

این انفجارها دست کم ۸۰ مجروح نیز برجای گذاشته است.

رئیس کمیتۀ موقعیت های اضطراری استان بورنو در شمال شرقی نیجریه به خبرگزاری فرانسه گفته است که یک زن سوم نیز قصد داشته کمربند انفجاری خود را منفجر کند اما پس از آنکه متوجۀ حضور اعضای خانوادۀ خود در میان مهاجران این اردوگاه شده، از تصمیم خود منصرف شده است.

این زن که در حال حاضر در بازداشت پلیس قرار داد به نیروهای امنیتی از قصد بوکوحرام برای حملات دیگری خبر داده است.

این دو حملۀ انتحاری به فاصلۀ یک هفته از عملیات ارتش نیجریه علیه مواضع بوکوحرام در منطقۀ «کالابلاگا» صورت می گیرد که منجر به کشته شدن دهها نفر از اعضای این گروه اسلامگرا شد. مقامات ارتش نیجریه می گویند در جریان این عملیات توانسته اند تعدادی از گروگان های بوکوحرام از جمله دهها زن را آزاد کنند.

بوکوحرام که با داعش بیعت کرده بر شدت حملات خود علیه غیرنظامیان در نیجریه و حتی فراتر از مرزهای این کشور افزوده است. روز سی و یکم ژانویه در جریان حمله به یک روستا در نزدیکی «میدوگوری» اعضای این گروه تروریستی دست کم ۸۵ نفر را به قتل رساندند.

اردوگاههای مهاجران اهداف جدیدی است که این گروه طی هفته های اخیر حملات علیه آنها را افزایش داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

ایتالیا سه فلسطینی را به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله تروریستی بازداشت کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند