فرمانده سپاه پاسداران: عربستان جرات اعزام نیرو به سوریه را ندارد

فرمانده سپاه پاسداران: عربستان جرات اعزام نیرو به سوریه را ندارد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک روز پس از آن که عربستان سعودی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه اعلام آمادگی کرد، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران گفت: فکر نمی کنم عربستان جرات چنین کاری را داشته باشد.

محمد علی جعفری که روز شنبه در مراسم تشییع جنازه ۹ نفر از نظامیان ایرانی کشته شده در سوریه شرکت کرده بود، درباره استراتژی نظامی تهران در سوریه گفت: «سیاست و تدبیر این نیست که از ایران افراد زیادی برای رزم مستقیم به سوریه برود، ولی ما شاهد اشتیاق و علاقه در بین پاسداران برای حضور هستیم.»

در هفته گذشته و همزمان با شدت گرفتن نبرد در استان حلب سوریه، بیش از بیست تن از اعضای سپاه پاسداران در این منطقه کشته شدند. مقام‌های رسمی ایران می گویند حضور نظامی این کشور در سوریه صرفا جنبه مستشاری دارد.

پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه و متحدانش در استان شمالی حلب و تداوم بمباران گسترده مواضع گروه‌های شورشی، باعث نیمه تمام ماندن مذاکرات میان دولت و نمایندگان گروه‌های مخالف در کنفرانس ژنو شد.

بحرین هم آماده اعزام نیرو به سوریه است

پس از عربستان، بحرین هم اعلام کرد حاضر است در چارچوب نبرد با داعش، به سوریه نیروی زمینی بفرستد.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، درباره این طرح عربستان گفته است: «آمریکا به طور کلی از مشارکت بیشتر دیگر کشورهای ائتلاف برای مقابله با داعش استقبال می‌کند، اما نمی‌توان پیش از بررسی جزئیات طرح عربستان، در این مورد اظهار نظر کرد.»

ریاض محصص، مدیر بخش عربی یورونیوز درباره این پیشنهاد عربستان گفت: «به نظر می رسد نباید این طرح را جدی گرفت. چرا که اولا عربستان در یمن درگیر است و امکان ورود به یک میدان دیگر را – که بسیار پرهزینه تر و مشکل تر است- ندارد. به علاوه، کاهش قیمت نفت و چالش‌های مالی به ریاض امکان درگیر شدن در سوریه را نمی دهد.» وی با اشاره به روابط سرد ایران و عربستان گفت: «بعید است که دولتمردان سعودی امکان افزایش تنش با ایران را داشته باشند، آن هم در حالی که نیروهای ایرانی مستقیما در سوریه حضور دارند.» آقای محصص عدم توانایی نظامیان عربستان در مواجهه با بمباران هواپیماهای روسی را دلیل دیگری بر غیرقابل تحقق بودن این طرح ریاض توصیف کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد