«بهمن دارالشفایی پیش از بازداشت بارها بازجویی شده بود»

«بهمن دارالشفایی پیش از بازداشت بارها بازجویی شده بود»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دو روز پس از بازداشت بهمن دارالشفایی، کمپین حقوق بشر برای ایران به نقل از یک «منبع نزدیک» به این روزنامه نگار و مترجم گزارش کرد وی در دو سال گذشته ده‌ها بار توسط مراجع امنیتی احضار و بازجویی شده است.

آقای دارالشفایی که سابقه کار مطبوعاتی در نشریاتی مانند هفته نامه چلچراغ، روزنامه همشهری، روزنامه شرق و روزنامه اعتماد ملی را در کارنامه دارد، در سال ۲۰۱۴ همکاری خود با شبکه بی‌بی سی فارسی را قطع کرد و به ایران بازگشت. در دو سال گذشته وی در ایران به کار ترجمه و ویراستاری مشغول بوده است.

به گزارش سایت کلمه، دستگیری بهمن دارالشفایی با حکم شعبه دو دادسرای زندان اوین (شهید مقدس) صورت گرفته و مامورانی که برای تفتیش و بازداشت آمده بودند اعلام نکردند که از سوی کدام نهاد امنیتی آمده و او را به کجا منتقل می‌کنند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در کنفرانس بین المللی کمک به سوریه به لندن سفر کرده، در مراسمی در پارلمان انگلیس و در پاسخ به سوالی درباره وضعیت این روزنامه نگار گفته است که از دستگیری وی خبر ندارد. آقای ظریف با تاکید بر استقلال قوه قضاییه در ایران گفته است: «درباره این روزنامه نگار وقتی به انگلستان رسیدم خوانده‌ام اما درباره او نمی دانم که چه اتفاقی اتفاده است. می دانید که ما قوه قضاییه مستقلی داریم که روی استقلال خودش اصرار می کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود