دو مرکز جدید ثبت نام مهاجران در لسبوس احداث شد

دو مرکز جدید ثبت نام مهاجران در لسبوس احداث شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت یونان از بازگشایی دو مرکز جدید برای ثبت نام از پناهجویانی که روازنه وارد جزایر این کشور می شوند خبر داد. به گفتۀ مسئولان مهاجرت یونان، علاوه بر

آگهی

دولت یونان از بازگشایی دو مرکز جدید برای ثبت نام از پناهجویانی که روازنه وارد جزایر این کشور می شوند خبر داد.

به گفتۀ مسئولان مهاجرت یونان، علاوه بر ثبت نام از پناهجویانی که وارد این منطقه می شوند، ارائۀ کمک های اولیه به این مهاجران نیز از وظایف این مراکز تازه بنا شده است.

به گفتۀ آنتی کاراگلی، مدیر اردوگاه مهاجران ماریا از این پس روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ پناهجو در این مراکز ثبت نام خواهند شد. مهاجران از کشورهای سوریه، عراق و افغانستان پیش از دیگر پناهجویان در فاصلۀ زمانی کمتر از پنج روز ثبت نام می شوند و مدارک لازم برای ادامۀ سفر در اختیار آنها قرار می گیرد.

طبق دسته بندی های صورت گرفته، پناهجویان از کشورهای دیگری نظیر ایران، مراکش و دیگر کشورهای شمال آفریقایی که مهاجرانی از کشورهای امن به شمار می آیند زمان بیشتری را برای دریافت مدارک ثبت نام منتظر می مانند.

این مهاجران پس از ثبت نام به سوی مرزهای شمالی یونان می روند تا خود را به کشورهایی نظیر آلمان و اتریش برسانند. کمیسیون اروپا روز سه شنبه از یونان خواست به منظور مقابله با ورود مهاجران به اروپا بر کنترل مرزهای دریایی خود بیافزاید.

همزمان با اعلام خبر احداث این دو مرکز پذیرایی از پناهجویان در لسبوس، یک مادربزرگ سالخورده و یک ماهیگیر جوان اهل این جزیره به خاطر کمک و نجات پناهجویان از دریا طی نامه ای برای نامزدی جایزۀ صلح نوبل به کمیتۀ نوبل معرفی شده اند.

تنها در سال گذشته بیش از یک میلیون پناهجو از طریق یونان خود را به کشورهای اروپایی رسانده اند که نیمی از این تعداد ابتدا وارد جزیرۀ لسبوس شده و پس از ثبت نام سفر خود را ادامه داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا مردم جزایر یونان نامزد جایزه صلح نوبل می شوند؟

هشدار آذربایجان به هند و فرانسه در مورد تسلیح ارمنستان؛ الهام علی‌اف: دست به سینه نمی‌نشینیم

انتخابات ریاست جمهوری در مقدونیه شمالی؛ فرصتی برای جلب نظر رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمانی