هشدار سازمان ملل نسبت به رسوایی سوء استفاده جنسی صلحبانان خارجی از کودکان در آفریقای مرکزی

هشدار سازمان ملل نسبت به رسوایی سوء استفاده جنسی صلحبانان خارجی از کودکان در آفریقای مرکزی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به رسوایی تازه سوء استفاده جنسی صلحبانان خارجی از کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی هشدار داد. گفته می شود

آگهی

کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به رسوایی تازه سوء استفاده جنسی صلحبانان خارجی از کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی هشدار داد.

گفته می شود صلحبانان سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی (بویژه نیروهای نظامی فرانسه و گرجستان) در سال ۲۰۱۴ مرتکب جرائم جنسی از جمله تجاوز به کودکان شده اند٬ حال آنکه این موضوع تنها از چند هفته گذشته توجه مقام های داخلی و بین المللی را به خود جلب کرده است.

کارکنان سازمان ملل در گفتگو با دو کودک ( یک دختر و یک پسر هفت و نه ساله) دریافته اند که سربازان فرانسوی آنها را در ازای دریافت آب و بیسکوئیت به انجام اعمال جنسی واداشته اند.

در همین ارتباط راپرت کالویل٬ کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه گفت: «با روشن شدن موارد بیشتر سوء استفاده جنسی٬ درمی یابیم که جدا از نیروهای نظامی خارجی٬ نیروهای داخلی و محلی نیز در این موضوع دست داشته اند. فارغ از اینکه مرتکبین وابسته به سازمان ملل باشند یا غیر از آن٬ باید اقدامات جدی و موثرتری را برای پیشگیری از سواستفاده و بهره کشی از کودکان انجام داد و این مهم نباید به جمهوری آفریقای مرکزی محدود شود.»

اتحادیه اروپای و کشورهای اعزام کننده نیرو به آفریقای مرکزی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده اند.

جمهوری آفریقای مرکزی از سه سال پیش و پس از برکناری فرانسوآ بوزیزه، رئیس جمهوری پیشین با هرج و مرج و بحران سیاسی روبرو شده است. دادگاه قانون اساسی این کشور دوشنبه گذشته انتخابات پارلمانی ماه پیش را به دلیل تقلب و نقض گسترده قوانین باطل اعلام کرد. همزمان صدها نفر با به راه انداختن تظاهراتی در بانگی٬ پایتخت نسبت به تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته اعتراض کردند و خواستار ابطال آن شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

اتحادیه اروپا در اندیشه تاسیس پست کمیسر صنایع دفاع؛ در تصمیمات نظامی سخن آخر با ناتو است یا بروکسل؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند