انتشار ویدئوی تازه گروه موسوم به دولت اسلامی

انتشار ویدئوی تازه گروه موسوم به دولت اسلامی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گزارش تحلیلی گروه موسوم به دولت اسلامی در ویدوئی ۱۷ دقیقه ای، ۹ نفر مهاجمی که در حمله های پاریس باعث مرگ ۱۳۰ تن و زخمی شدن صدها نفر شدند را وابسته به

آگهی

گزارش تحلیلی

گروه موسوم به دولت اسلامی در ویدوئی ۱۷ دقیقه ای، ۹ نفر مهاجمی که در حمله های پاریس باعث مرگ ۱۳۰ تن و زخمی شدن صدها نفر شدند را وابسته به این گروه معرفی کرد.

در صحنه ای از فیلم مورد نظر تصاویر این ۹ نفر با نامهای نظامی شان درآرایشی یادآور فیلم های اکشن هالیوودی ظاهر می شود. همچنین در نقشه ای محل تولد مهاجمان در کشورهای بلژیک، فرانسه و عراق نشان داده می شود. در این ویدئو به صلاح عبداسلام، مظنون به در دست داشتن در حمله های ۱۳ نوامبر، هیچ اشاره ای نشده است.

صحنه های این فیلم که پیش از حمله های تروریستی پاریس فیلمبرداری شده اند، شماری از این افراد را در مناطق تحت اشغال گروه موسوم به دولت اسلامی در حال کشتن زندانیان و آموزش های نظامی نشان می دهد. به این ترتیب این ویدئو حاکی از اینست که حمله های پاریس از یک سو با هماهنگی این گروه صورت گرفته و از سوی دیگر مهاجمان از سوی این گروه آموزش دیده اند.

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه، روز دوشنبه در واکنش به انتشار این ویدئو گفت: «اگر من برای تمدید وضعیت فوق العاده اقدام کردم، به این دلیل است که می دانم تهدید همچنان وجود دارد. ما به هیچ وجه بر سر نحوه دفاع از کشورمان و آزادی ها عقب نشینی نمی کنیم. این تصاویر تنها مایه بی اعتباری عاملان این جنایات است.»

این ویدئو همچنین فرانسه و بریتانیا را به دلیل بمباران مواضع گروه موسوم به دولت اسلامی تهدید به حمله های تروریستی می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داعش با انتشار ویدئویی بریتانیا را تهدید به انجام حمله کرد

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد