تظاهرات در اعتراض به قوانین جدید دولت لهستان

تظاهرات در اعتراض به قوانین جدید دولت لهستان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هزاران لهستانی روز شنبه در اعتراض به تصویب یک رشته قوانین جدید٬ در شهرهای مختلف از جمله پایتخت ورشو تظاهرات کردند. بر اساس این قوانین٬ دولت می تواند

آگهی

هزاران لهستانی روز شنبه در اعتراض به تصویب یک رشته قوانین جدید٬ در شهرهای مختلف از جمله پایتخت ورشو تظاهرات کردند.

بر اساس این قوانین٬ دولت می تواند روسای رادیو و تلویزیون ملی و قضات دادگاه قانون اساسی را انتخاب کند. سازمان های اطلاعاتی و امنیتی نیز قادر خواهند بود نظارت بیشتری بر داده های اینترنتی اعمال کنند.

سردبیر یک روزنامه محلی می گوید: «ما که در لهستان ترویست نداریم. این تدابیر فقط بهانه است برای کنترل بیشتر مردم و حفظ و تقویت قدرت دولت بر مردم.» یک معترض دیگر می گوید: «با این قوانین دیگر رسانه آزاد نخواهیم داشت. پلیس امنیتی حتا می تواند اینترنت را کنترل کند.»

کمیسیون اروپا٬ هفته پیش در اقدامی بی سابقه٬ اعلام کرده بود که این قوانین را بررسی خواهد کرد تا معلوم شود آیا آنها با ارزش های دموکراتیک اتحادیه اروپا مطابقت می کند یا خیر.

گابور کوواچ٬ خبرنگار یورونیوز از ورشو می گوید: «باوجود سرمای هوا ده ها هزار تن روز شنبه به خیابان آمدند و به تصویب این قوانین اعتراض کردند. آنها می گویند دولت نه تنها حق آزادی بیان و استقلال قوه قضا را زیر سئوال برده بلکه در تلاش است فضایی امنیتی و پلیسی در کشور بسازد. سازمان های حقوق بشری حاضر در این تظاهرات هم با ابراز نگرانی از این موضوع خواستار تغییر و تصحیح این قوانین شدند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا روند آزادسازی میلیاردها یورو از بودجه تخصیص‌یافته به لهستان را آغاز کرد

اتحادیه اروپا ۱۳۷ میلیارد بودجه مسدود شده لهستان را آزاد می‌کند

ارائه طرح احیای حاکمیت قانون در لهستان؛ آیا ورشو به حقوق از دست رفته در اتحادیه اروپا دست می‌یابد؟