نمایش مجسمه‌های علی کوره چیان با حضور ایران درودی

نمایش مجسمه‌های علی کوره چیان با حضور ایران درودی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

نمایشگاهی از آثار متاخر علی کوره چیان، طراح و مجسمه ساز در گالری شیرین تهران برپا شده است. این نمایشگاه که عنوان “تنهایی” برخود دارد، شامل مجسمه هایی است که در سالهای ۹۳ و ۹۴ ساخته شده و کوره چیان تلاش کرده مفهوم تنهایی انسان از دیدگاه خودش را در این آثار بیان کند.

در معرفی این نمایشگاه از قول خود هنرمند آمده است: «همه ما تنهائیم، تنها به دنیا می آییم و شاید تنها از این دنیا برویم. ولی آنچه این احساس را به ما یادآوری می کند، نبودن کسی است که همواره در رویای ما بوده است.»

در مراسم گشایش نمایشگاه، ایران دَرودی نقاش پیشکسوت نیز حضور داشت و در مورد احساس خود از دیدن آثار هنرمند از جمله گفت: «با دیدن مجسمه های علی کوره چیان و دیدن حسی که در این آثار جریان داشت، احساساتم منقلب شد و احساس کردم تمام تلاش هایی که در طول سالها برای جسارت بخشیدن به هنرمندان کرده ام، جواب داده است.»

ایران درودی

برخی منتقدان هنری، تجربه طولانی علی کوره چیان از کار با مصالح مختلف را عامل مهمی در خلاقیت هنری و تاثیر گذاری آثار او می دانند، به گونه ای که تماشاگر این آثار بدون هیچ واسطه ای با مفهوم مورد نظر هنرمند در کارهایش ارتباط برقرار می کند.

کوره چیان در توصیف انتقال حس و نوع ارتباط مخاطب با آثارش می گوید: «بدیهی است که من نیز در انتقال این حس به مخاطب از این امر مستثنی نبوده و متاثر از فرهنگ، شعر و عرفان ایرانی در ناخودآگاهم و در تعریف روایتم از تنهایی بوده ام. ولی موضوع این نمایشگاه انسان تنها نیست، بلکه انتقال احساس تنهایی من به مخاطب است.»

نمایشگاه علی کوره چیان

علی کوره چیان معمار و طراح مبلمان نیز هست و از مصالح و مبلمان مانند مجسمه در ارائه تعریف تازه ای از فضا استفاده می کند. نمایشگاه مجسمه های او در گالری شیرین تهران از بیست و پنجم دیماه تا هفتم بهمن ماه دایر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

این سه‌شنبه شب یا آن سه‌شنبه شب؟ چهارشنبه‌سوری امسال دقیقاً چه روزی است؟

گرایش جوانان ایرانی به خالکوبی؛ تاتوکاران با همه محدودیت‌ها به کار خود ادامه می‌دهند

اکبر گلپایگانی خواننده صاحب سبک ایرانی درگذشت