فراگیری آنفلوانزای خوکی در ایران و اروپای شرقی

فراگیری آنفلوانزای خوکی در ایران و اروپای شرقی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوانزای خوکی در آن ثبت شده است. این بیماری در ماه های اخیر جان ۱۱۲ نفر را در

آگهی

ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوانزای خوکی در آن ثبت شده است. این بیماری در ماه های اخیر جان ۱۱۲ نفر را در این کشور گرفته است. مقامات رسمی ایران در هفته های پیش تعداد افراد مبتلا و مشکوک به این بیماری در سرتاسر کشور را مجموعا ۱۱۹۰ نفر ذکر کردند. اما احتمال افزایش شمار قربانیان هم چنان وجود دارد. در عین حال وزیر بهداشت ایران می گوید که بعد از آغاز شیوع بیماری، اوضاع در کشور تحت کنترل در آمده است. دکتر سید حسن هاشمی گفت که موج اول آنفلوانزا در کشور به خوبی کنترل شده است.

بیماری آنفلوانزای خوکی جان ده ها نفر را نیز در اروپای شرقی گرفته است. بر اثر این بیماری تنها در ارمنستان ۱۸ نفر، در روسیه ۱۷ نفر و در گرجستان ۳ نفر جان خود را از دست دادند. شیوع این بیماری در مناطق جنگ زده شرق اوکراین نیز تاکنون به مرگ ۱۲ نفر انجامیده است اما آمار قربانیان در این کشور در مجموع بیشتر از ۵۰ نفر بوده است.

گرچه این بیماری واگیردار است، اما برخی کشورها از جمله گرجستان اعلام کرده اند که در این کشورها خطر شیوع فراگیرتر بیماری برطرف شده است.

آنفلوانزای خوکی به جز اروپا در سایر کشورها نیز قربانی گرفته است. رسانه های هندوستان روز پنج شنبه از مرگ یک زن ۳۵ ساله بر اثر این بیماری خبر دادند. این بیماری پیش از این جان یک زن دیگر را نیز در این کشور گرفته بود.

بیشترین شیوع ویروس آنفلوانزای خوکی H۱N۱ در اوایل قرن بیستم در آمریکا روی داد. بعد از آن این ویروس در سال ۲۰۰۹ در مکزیک دوباره پدیدار شد و از آن زمان به بعد تعداد زیادی از انسانها را در مناطق مختلف جهان قربانی خود ساخته است.

آنفلوانزای خوکی بیماری تنفسی خوک است که در میان انسان ها نیز شیوع دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آرارات میرزویان: ارمنستان در اندیشه پیوستن به اتحادیه اروپاست

الهام علی‌اف: اتحادیه اروپا و فرانسه سعی دارند آذربایجان را بدنام کنند

فرانسه با انعقاد قراردادهای نظامی با ارمنستان قدم در حیاط خلوت روسیه می‌گذارد