انتخابات ریاست جمهوری پرتغال؛ ماریا دِ بِلِم، طرفدار برابری اجتماعی

انتخابات ریاست جمهوری پرتغال؛ ماریا دِ بِلِم، طرفدار برابری اجتماعی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ماریا دِ بِلِم نخستین زنی بود که به ریاست حزب سوسیالیست پرتغال رسید، اما از حمایت رسمی حزبش برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو برخوردار نشد. انتظار آن

آگهی

ماریا دِ بِلِم نخستین زنی بود که به ریاست حزب سوسیالیست پرتغال رسید، اما از حمایت رسمی حزبش برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو برخوردار نشد. انتظار آن می رفت زیرا او از رقیب آنتونیو کوستا، دبیرکل کنونیِ حزبِ خود پشتیبانی کرده بود. اما او از حمایت برخی از اعضای سوسیالیست مانند ژواو سوارس، وزیر فعلی فرهنگ برخوردار است.

وی می گوید: «من همیشه گفته ام که موافق این موضعگیری هستم، چون با یک عمل مدنی بر استقلال نامزدها تأکید می کند. بنابر این بسیار صلح آمیز است.اولویت من سرمایه گذاری برای اعتبار کشور است. فکر می کنم این کار قطعا ضروری است و یکی از سلاحهای رسیدن به این هدف، یک سیاست دانش پرور خواهد بود. باید پیشرفتهای بزرگمان را در زمینه دانش و پژوهش نشان بدهیم. این کار برای برخورداری از احترام و ملاحظه کسانی که از بیرون نظاره گر ما هستند اساسی است.»

در مورد روابط بین الملل، ماریا دِ بِلِم وعده می دهد که در اتحادیه اروپا که به گفته او برخی از اصول بنیادین خود را از یاد برده است، از منافع پرتغال دفاع خواهد کرد. او می افزاید: «فکر می کنم بسیار لازم است که صدایی قوی برای حفظ اصول همبستگی، کاستن از عدم همگونی و بهبود اقتصاد اجتماعی داشته باشیم، به شکلی که بتوانیم از منافع پرتغال دفاع کنیم. این مسائل به نوعی بخشی از پروژه اصیل اروپا است که ما در آن سهیم هستیم و امروز پیاپی فراموش می شود.»

این نامزد انتخاباتی می خواهد در پرتغال صدای کسانی باشد که صدایی ندارند. او از اقتصاد سوسیالیستی و برابری حقوق زن و مرد دفاع می کند. حضور اجتماعی همیشه اولویتِ ماریا دِ بِلِم بوده است. این وزیر پیشین «بهداشت» و «برابری» بسیار نگران وضعیت مردم پرتغال است که با اقدامات ریاضتی شدیدی روبرو بوده اند. مسائل اجتماعی، دغدغه اصلی وی بوده است و او این نکته را در کارزار انتخاباتی خود نشان داده است.

خانم دبلم درباره حمایت از اهدافش می گوید: «مایلم از جامعه مدنی دعوت کنم تا از این خواستها پشتیبانی کند زیرا اینها باید در یک برنامه سیاسی قابل و کارآمد جای بگیرند، اما علاوه بر سیاست کلان، حضور هر کدام از ما و سازمانهای جامعه مدنی نیز مهم است، ما باید در خدمت این اهداف باشیم. جامعه کنونی ما بشدت چند شاخه و بسیار از هم گسسته شده است، با کمبود پیوند اجتماعی و می دانیم که وقتی کمبود پیوند اجتماعی در کار باشد، در همه زمینه ها کمبود وجود دارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ریاست جمهوری پرتغال؛ مارسلو ربلو دسوزا، مفسر سابق تلویزیون

انتخابات ریاست جمهوری پرتغال؛ سامپایو دا نووا نامزد مستقل

مردم پرتغال خواستار استقلال بیشتر رئیس جمهور از احزاب سیاسی اند