حمله نافرجام به یک پایگاه پلیس در پایتخت فرانسه

حمله نافرجام به یک پایگاه پلیس در پایتخت فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فردی که سعی داشت یک ساختمان پلیس در منطقه هجدهم و محله گوت دور پاریس را مورد حمله قرار دهد، بر اثر شلیک نیروهای امنیتی کشته شد. به گفته وزارت کشور

آگهی

فردی که سعی داشت یک ساختمان پلیس در منطقه هجدهم و محله گوت دور پاریس را مورد حمله قرار دهد، بر اثر شلیک نیروهای امنیتی کشته شد.

به گفته وزارت کشور فرانسه این فرد با سر دادن شعار الله اکبر قصد حمله به مامور حفاظت در ورودی ساختمان پلیس را داشته است که بلافاصله با شلیک نیروهای پلیس کشته می شود.

ابتدا گفته شد که عامل حمله حامل کمربند انفجاری بوده است و اما بعد از تحقیقات نیروهای پلیس اعلام کردند که کمربند انفجاری این فرد کاربردی نداشته است.

همچنین بنا به اعلام نیروهای امنیتی، این فرد با چاقو به ماموران پلیس حاضر در محل حمله کرده است. بااین حال، خبرگزاری رسمی ایتالیا، آنسا به نقل از شاهدان عینی اعلام کرده که فرد مذکور چاقویی در دست نداشته است.

این حمله همزمان با سالگرد حمله مرگبار به هفته نامه شارلی ابدو فرانسه، نگرانیهای زیادی برای دولت این کشور ایجاد کرده است. کل محله گوت دور تحت کنترل نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه قرار گرفته است و مدارس در این محله پاریس بسته شده اند.

بر اساس آخرین گزارش ها، پلیس فرانسه اعلام کرده در میان اشیایی که همراه فرد حمله کننده بوده کاغذی که بر روی آن پرچم داعش نقش بسته به همراه سندی دال بر اعتراف به انجام حمله یافت شده است.

همچنین برنار کازنو وزیر کشور فرانسه عصر روز پنجشنبه با حضور در محل انجام این حمله به خبرنگاران گفت پرونده رسیدگی به این حادثه در اختیار بخش ضد تروریستی دادستانی فرانسه قرار گرفته است.

او همچنین با اشاره به سخنان صبح امروز فرانسوا اولاند در جمع نیروها و فرماندهان پلیس که به مناسبت سالگرد حمله تروریستی به دفتر نشریه شارلی ابدو صورت گرفت، فرانسه را نشانه و هدف تروریست ها در برهه کنونی قلمداد و بر نقش خطیر نیروهای انتظامی و امنیتی در این کشور تاکید کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شناسایی هویت عامل حمله به پایگاه پلیس شهر پاریس

فرانسه یک سال پس از حمله به دفتر هفته نامه «شارلی ابدو» چه تغییری کرده است؟

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت