شروع به کار شبکه خبری آفریقانیوز در سال جدید میلادی

شروع به کار شبکه خبری آفریقانیوز در سال جدید میلادی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آفریقانیوز، شبکه خبری آفریقا که توسط یورونیوز به راه افتاده است، از روز چهارم ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی با افتتاح سایت خبری خود رسماً به دنیای رسانه ها

آگهی

آفریقانیوز، شبکه خبری آفریقا که توسط یورونیوز به راه افتاده است، از روز چهارم ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی با افتتاح سایت خبری خود رسماً به دنیای رسانه ها وارد می شود.

سایت Africanews.com بر روی اینترنت به دو زبان فرانسه و انگلیسی قابل دسترسی است و علاقمندان می توانند با استفاده از کامپیوتر، تلفن های هوشمند و تبلت به آن مراجعه کنند. دفتر سایت خبری آفریقانیوزدر شهر پوانت نوار در کنگو است.

دو تن از خبرنگارانی که در این شبکه فعالیت دارند، این رسانه را منحصر به فرد می دانند و معتقدند که می تواند اثرگذار باشد.

ناتالی واکام، خبرنگار فرانسه زبان می گوید: “اینجا در پوانت نوار، در آستانه شروع کار شبکه خبری آفریقا نیوز، من، خبرنگار فرانسه زبان و دیگر همکارانم، به دنبال کاری که از چند ماه پیش شروع شده، مشغول انتخاب خبرهای اصلی و تعیین اولویت موضوع هایی هستیم که برای وبسایت africanews.com تهیه شده است. ما با استناد به منابع و اخباری که گزارشگرانمان می فرستند، آفریقا را پوشش می دهیم. هدف این نیست که به واسطه نزدیکی زبانی، اخبار بیشتری از آفریقای غربی یا مرکزی بدهیم بلکه اخبار ما مغرب و شاخ آفریقا را هم در بر می گیرد و به علاوه یکی از مزایای هیئت تحریریه ای مثل آفریقا نیوز این است که خبرنگاران آن تقریباً از سراسر قاره می آیند.”

رابرت کودینگو، خبرنگار انگلیسی زبان نیز می گوید: “این یک تجربه حماسی است، فکر می کنم مردم را از کلیشه هایی که درباره قاره آفریقا دارند جدا می کنیم. به نظر من یکی از چیزهای بزرگی که ما در اینجا تجربه می کنیم، آشنایی با فرهنگ های مختلف از طریق همکاران خبرنگار خودمان است. این یکی از بهترین اتفاقات در رسانه های آفریقایی است”

مام کامبل توره، مدیر خبری آفریقانیوز در گفتگو با سوفی دوجاردن، خبرنگار یورونیوز در توضیح دلایل بوجود آمدن این شبکه خبری می گوید: “این روز ویژه و تاریخی چهارم ژانویه ۲۰۱۶ را تقدیم همه کسانی می کنم که آرزوی یک رسانه آفریقایی بی طرف و چند زبانه را داشته اند. ما آن را برای شما راه انداخته ایم. با ما همراهی کنید.”

وی با تکرار صحبت رییس جمهوری کنگو گفت: “آفریقانیوز برای جوابگویی به این خواسته که اطلاعات بی طرفانه باشد، بوجود آمده است. ما سعی می کنیم تا آنجا که بتوانیم به این درخواست پاسخ دهیم. آفریقانیوز همچنین برای آفریقای نوینی ساخته شده که حرکت می کند، متعهد می شود و سازنده است و موفقیت به بار می آورد. آفریقایی که دستاورد دارد. ما می خواهیم از طریق استفاده از زبانهایی که بیشتر در آفریقا به کار می رود، آفریقایی ها را مخاطب قرار دهیم. امروز با فرانسه و انگلیسی شروع می کنیم و فردا با زبان های کیسوالی، پرتغالی، عربی و دیگر زبانهای آفریقایی ادامه می دهیم.”
وی تأکید می کند که آفریقانیوز نمی خواهد با ایجاد جنجال و هیجان وارد رقابت رسانه ای شود و هدف آن عرضه خبرهای متنوع و معتبر در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی و ورزشی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا بوتسوانا آلمان را به فرستادن ۲۰ هزار فیل تهدید کرده است؟

دونده بریتانیایی پس از ۱۶ هزار کیلومتر و گذر از طول آفریقا به سفر خود پایان داد

ورود گرد و غبار «بسیار غلیظ» صحرای آفریقا به اروپا رنگ آسمان را تغییر داد